اعتراض ۲۰۴ نفر از داوطلبان انتخابات به نظر شورای نگهبان

به گفته رییس دفتر شورای نگهبان در استان کرمانشاه، ۲۰۴ نفر از داوطلبان انتخابات سیزدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نسبت به نتایج رد صلاحیت و یا عدم احراز صلاحیتشان اعتراض کردند.

 شورای نگهبانبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، حجت الاسلام محسن مفید رییس دفتر شورای نگهبان در استان کرمانشاه گفت: از ۳۷۰ پرونده ای که در شورای نگهبان استان برای بررسی صلاحیت افراد تشکیل شده بود، رای اولیه ۱۲۱ نفر تایید صلاحیت، ۶ نفر عدم احراز صلاحیت و مابقی رد صلاحیت بوده است که البته در مرحله بعد در هیات نظارت مرکزی تهران، نتایج به ۹۰ نفر تایید صلاحیت، ۱۲۷ نفر عدم احراز صلاحیت و ۱۵۳ نفر رد صلاحیت تغییر کرد.

او گفت:  عدم احراز صلاحیت معنایش این است که شورای نگهبان نتوانسته است براساس تعریف قانون به شناخت کافی از افراد برسدشورای نگهبان از ۲۷ دی تا ۱۱ بهمن ماه فرصت بررسی مجدد اعتراضات به نتایج بررسی صلاحیت افراد را داردحتی کسانی که تایید صلاحیت شده باشند نیز اگر گزارش جدیدی از این افراد به شورای نگهبان برسد این شورا حق بررسی مجدد صلاحیت این افراد را دارد.

به گفته او، لیست نهایی افراد تایید صلاحیت شده نیز در ۲۱ بهمن ماه به وزارت کشور ابلاغ و روز بعد در عمل وارد فضای تبلیغی انتخابات می شویم.

رییس دفتر شورای نگهبان در استان کرمانشاه در خصوص آمار بالای رد صلاحیت ها در این استان بیان داشت: با اینکه عده ای تلاش می کنند که با فضاسازی کمیت کار را عَلَم کنند اما اصل برای ما عمل به قانون است و آمار بالای رد یا تایید صلاحیت افراد اهمیت ندارد.



انتهای  پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.