درخواست رهبر حزب ملی اسکاتلند از جانسون برای انتشار گزارش ادعای دخالت روسیه

رهبر حزب ملی اسکاتلند از بوریس جانسون خواست گزارشی را که در آن ادعا شده روسیه در امور انگلیس مداخله داشته، منتشر کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، یان بلکفورد، رهبر حزب ملی اسکاتلند، در نامه‌ای از بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس، خواست تا گزارش ادعایی درباره مداخله روسیه در امور انگلیس و همچنین رای‌گیری در اتحادیه اروپا را منتشر سازد.

بنا به گزارش رسانه‌ها، بلکفورد در این نامه خطاب به جانسون نوشته است: «منافع عمومی و ضرورت حتمی همیشه روشن بوده است: فشار‌های خود را در برابر انتشار این گزارش بردار و دوباره کمیته اطاعات و امنیت را تشکیل بده تا به سرعت این گزارش منتشر شود.»

بنا به اطلاعاتی که روزنامه گاردین به دست آورده این گزارش را دولت پیشین انگلیس تهیه کرده و پس از انتخاب دولت کنونی گزارش آماده شده بود تا منتشر شود، اما بوریس جانسون باید یک گروه ویژه فرا حزبی تشکیل دهد تا آن را پیش از انتشار بررسی کند.

ادعا می‌شود این گزارش حاوی شواهدی درباره فعالیت‌های جاسوسی روسیه و تلاش‌های آن برای نفوذ در سازمان‌های انگلیس و به همین ترتیب دخالت در همه‌پرسی ۲۰۱۶ است. روزنامه گاردین گزارش داد مقامات انگلیس منکر آن هستند که روسیه در دستکاری رای‌های همه‌پرسی برگزیت دخالت داشته‌اند.

روسیه همواره تلاش برای تاثیرگزاری در روند سیاسی اروپا را رد و اعلام کرده است به دنبال دخالت در امور داخلی سایر کشور‌ها نیست. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار