یوسف نژاد به باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد؛

صندوق توسعه علمی و پژوهشی کشور تشکیل می‌شود

نایب رئیس کمیسیون تلفیق بودجه از موافقت این کمیسیون با تشکیل صندوق توسعه علمی و پژوهشی کشور خبر داد.

صندوق توسعه علمی و پژوهشی کشور تشکیل می‌شودعلی اصغر یوسف نژاد نایب رئیس کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۹ در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: در جلسه امروز کمیسیون تلفیق مقرر شد تا به منظور افزایش فرصت‌های برابر و توسعه عدالت آموزشی، ارتقای کیفیت آموزش عالی، تسهیل دسترسی به تحصیلات تکمیلی، ایجاد منابع پایدار و افزایش بهره‌وری در استفاده از منابع عمومی، حمایت از پایان نامه‌ها و رساله‌های تحصیلات تکمیلی و پروژه‌های پسا دکترا در جهت حل نیاز‌های کشور و مشارکت در پروژه‌های تحقیقاتی، صندوق توسعه علمی و پژوهشی کشور تشکیل می‌شود.

او افزود: این صندوق وابسته به شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری است و به عنوان یک نهاد عمومی غیر دولتی دارای استقلال استخدامی، اداری، مالی و معاملاتی است و بر اساس اساسنامه و مصوبات هیات امناء در چارچوب قوانین و مقررات مربوط زیر نظر رئیس جمهور اداره خواهد شد.

یوسف نژاد تصریح کرد: سازمان برنامه و بودجه کشور موظف است با همکاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آئین نامه این بند را تهیه نماید. یکصد و پنجاه میلیون یورو از صندوق توسعه ملی جهت سرمایه اولیه این صندوق تخصیص می‌یابد.

نایب رئیس کمیسیون تلفیق بودجه اظهار کرد: در اجرای بند (الف) ماده (۱۲) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران مصوب ۱۴ اسفند ۱۳۹۰ و تبصره ذیل آن وزارت امور اقتصادی و دارایی (سازمان حسابرسی کشور) مکلف است بدهی‌های دولت به سازمان تامین اجتماعی (اعم از اصل حق بیمه و مبلغ به روز شده را به طور سالانه با رعایت بند (ه) ماده (۷) قانون ساختار نظام جامع رفاه و تأمین اجتماعی مصوب (۱۳۸۳) محاسبه و نحوه (میزان) بازپرداخت بدهی‌های موصوف و تغییرات حساب‌های فی مابین دولت و سازمان مزبور را به طور مستمر پایش و گزارش آن را هر شش ماه یکبار به کمیسیون‌های برنامه، بودجه و محاسبات، بهداشت و درمان و اجتماعی مجلس شورای اسلامی ارائه کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۹ ۳۰ دی ۱۳۹۸
هزار تا از اين صندوقا و هزار تا بنياد نخبگان هم درست كنن فايده نداره تا وقتي مخترعين مفلسن همينه هر وقت مخترعين پولدار شدن معلوم ميشه مملكت درست شده
آخرین اخبار