استعفای وزیر دارایی نروژ به دلیل اختلاف بر سر بازگرداندن یک زن داعشی

پس از آنکه دولت نروژ اعلام کرد تصمیم دارد زنی را که عضو داعش بوده به این کشور بازگرداند، وزیر دارایی نروژ تصمیم به استعفا گرفت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، سیو جنسن، وزیر دارایی نروژ و همچنین حزب راستگرای پیشرفت امروز اعلام کردند از دولت استعفا خواهند داد. جنسن دلیل استعفای خود را تصمیم دولت مبنی بر بازگرداندن یک زن داعشی از سوریه اعلام کرده است.

جنسن در این خصوص در یک نشست خبری امروز به خبرنگاران گفت: «من این حزب را به دولت آوردم و حالا دارم آن را بیرون می‌برم.»

هفته گذشته زمانی که کابینه دولت نروژ تصمیم گرفت یک زن داعشی را به همراه دو کودکش به این کشور بازگرداند و به یکی از این کودکان که دچار بیماری است خدمات بهداشتی ارائه شود وزیر دارایی نروژ تصمیم به استعفا گرفت.

این استعفا سبب می‌شود که ارنا سولبرگ، نخست وزیر محافظه کار نروژ، اکثریت پارلمان را از دست بدهد و این مسئله مدیریت کشور را با مشکل همراه می‌سازد. اما انتظار می‌رود سولبرگ همچنان در مقام رئیس ائتلاف اقلیت در قدرت باقی بماند.

پس از شکست داعش در سوریه و بازداشت عناصر این گروه تروریستی، بازگرداندن این تروریست‌ها به کشور‌های اصلی‌شان به یک مشکل بزرگ در اروپا تبدیل شده است، زیرا بسیاری از آن‌ها تبعه اروپا محسوب می‌شوند. پیش از این، تعدادی از کشور‌های اروپایی اعلام کرده بودند به هیچ‌وجه حاضر نیستند این افراد را در کشورشان بپذیرند و حتی برخی از آن‌ها تهدید کرده بودند که قصد دارند تبعیت این افراد را لغو کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
Aa
۱۸:۵۶ ۳۰ دی ۱۳۹۸
کار درست را باید از هر کس یاد گرفت
آخرین اخبار