ذوالنوری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

خطای سفیر انگلیس محرز شد/ برخورد‌های سخت‌تری در راه است

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس محتوای جلسه این کمیسیون درباره مداخلات سفیر انگلیس در امور ایران را توضیح داد.

خطای سفیر انگلیس محرز شد/ برخورد‌های سخت تری در راه استحجت الاسلام مجتبی ذوالنوری رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در تشریح جلسه این کمیسیون با نهاد‌های مربوط درباره مداخله سفیر انگلیس در تجمعات مقابل دانشگاه امیرکبیر توضیح داد: امروز نشستی با حضور نمایندگان وزارت امور خارجه، وزارت اطلاعات، ستاد کل نیرو‌های مسلح، سازمان اطلاعات سپاه و دستگاه‌های مربوط برگزار و مباحث مشروحی در این موضوع مطرح شد.

او ادامه داد: آنچه مسلم است اعمال فشار، محدود سازی و برخورد سختگیرانه بر این کشور است تا در این موارد در امور جمهوری اسلامی دخالت نکنند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: سفیر انگلیس در انجام وظایف دیپلماتیک خود خطا داشته است؛ سفرا و دیپلمات‌ها در خانه، سفارت و خودروی دیپلماتیک شان مصونیت دیپلماتیک دارند و خارج از این سه باید بر اساس ضوابط کشور میزبان رفتار کنند.

ذوالنوری گفت: آن اجتماع که سفیر انگلیس در آن حضور یافت و هنجارشکنانه، غیرقانونی و براندازانه بوده است و حتی حضور شهروندان هم غیرقانونی به شمار می‌رفته است در نتیجه حضور سفیر انگلستان را هم امری خارج از محدوده قانون می‌دانیم.

او افزود: به همین دلیل خطای آنها محرز است و تذکره و تذکر صورت پذیرفت و برخورد‌های سخت تری هم به حول و قوه الهی خواهد شد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی در پایان یادآور شد: موضوع اخراج سفیر در کمیسیون تصمیم گیری نشد و به بعد موکول شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
شوذب
۲۱:۰۷ ۳۰ دی ۱۳۹۸
اگراین سفیر خاطی رااخراج نکنید خدمت بزرگی به امریکاه کردایید انگلیس یعنی همان امریکاه
آخرین اخبار