در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

نقش خانواده‌ها در تصمیم گیری برای اداره مدارس پررنگ می‌شود

عباسپور از تغییر در شیوه نامه اجرایی مدارس و حضور پررنگ خانواده‌ها برای اداره این فضا‌های آموزشی خبر داد.

نورعلی عباسپور مدیر کل دفتر انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره افزایش حضور خانواده‌ها در تصمیم گیری مربوط به اداره مدرسه اظهار کرد: اکنون آیین نامه اجرایی مدارس که بر اساس آن کار اصلی مدرسه با مدیر است مورد بازنگری قرار گرفت تا در دوره جدید نوع رویکرد آن تغییر کند.
 
او ادامه داد: تاکنون مصوبه جدید در این مورد نداشتیم، اما نقش خانواده‌ها را برای همکاری با مدرسه همواره مورد توجه داریم و از مصادیق آن می‌توان به برگزاری برنامه‌های فرهنگی مختلف و کمک به برگزاری اردو‌ها اشاره کرد.

عباسپور با بیان اینکه مشارکت خانواده‌ها تا کنون ضمانت اجرایی چندانی نداشته است، گفت: در برنامه جدید قصد داریم خانواده به عنوان یک رکن تصمیم گیری در اداره مدرسه در نظر گرفته شود؛ یعنی برای ساماندهی سرویس مدرسه و تعیین لباس فرم انجمن اولیا و مربیان تصمیم گیر اصلی باشد و ضمانت اجرایی کار بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

مدیر کل دفتر انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: علاوه بر این موضوع پیشنهاد کردیم که انجمن اولیا و مربیان استقلال رای داشته باشد و پیشنهاد دادیم تا انجمن اولیا و مربیان برای رفع مشکلات مدرسه با مسئولان مدرسه یا استان مستقیما مکاتبه داشته باشند.

او درباره میزان مشارکت اولیا در مدارس غیر دولتی اظهار کرد: با توجه به اینکه در مدارس غیر دولتی موضوع مشارکت خانواده از طریق مسائل مالی پررنگ است، بنابراین انجمن برای انجام سایر برنامه‌ها به حدی که در مدارس دولتی به آن توجه می‌شود ظهور و بروز ندارد و در مدارس دولتی معمولا افراد با علاقه و هدفمند در این انجمن شرکت می‌کنند.
بیشتر بخوانید: آخرین جزئیات از لایحه تعطیلات زمستانی مدارس/ افتتاح حساب برای کمک‌های مردمی تا پایان سال

عباسپور ادامه داد: با توجه به اینکه در مدارس دولتی دغدغه دانش آموزان از طریق انجمن اولیا و مربیان بیشتر مورد توجه است؛ چرا که موضوع کمک مالی در این مدارس همچون مدارس غیر دولتی پررنگ نیست و در نتیجه خانواده تصمیم می‌گیرد تا مشارکت خود را از روش‌های دیگر نشان دهد.

مدیر کل دفتر انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: کمک‌های مالی در تناقض با مشارکت عرصه‌های دیگر نیست، اما در مدارس غیر دولتی یک نگاه تجاری به موضوع مشارکت خانواده‌ها وجود دارد که این آسیب را باید برطرف کنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار