ابلاغ ۷۳.۵ میلیارد تومان اعتبار جدید برای مناطق سیلزده سیستان و بلوچستان

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی سیستان و بلوچستان از ابلاغ ۷۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار جدید توسط سازمان برنامه و بودجه کشور به مناطق سیلزده این استان خبر داد.

ابلاغ ۷۳.۵ میلیارد تومان اعتبار جدید برای مناطق سیلزده سیستان و بلوچستانبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مهرداد عرب اول رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در پی وقوع باران‌های سیل آسا در مناطق جنوبی سیستان و بلوچستان هفته گذشته ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار با ابلاغ رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در قالب تنخواه برای پرداخت‌ خسارت‌های مردمی و هزینه‌های ناشی از سیل به این استان اختصاص یافت.

او ادامه داد: با توجه به بازدیدهای میدانی از مناطق سیلزده و در پی ارائه درخواست به سازمان برنامه و بودجه کشور مبنی بر اختصاص اعتبارات بیشتر برای پرداخت هزینه‌های ضروری ناشی از سیل، با موافقت  نوبخت علاوه‌بر اعتبار قبل، مبلغ ۷۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای مناطق سیلزده استان ابلاغ شد.

به گفته رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی سیستان و بلوچستان، این مبلغ در اجرای قانون بودجه ۹۸، در قالب تنخواه و از محل ماده ۱۰ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت تامین شده است.

او  تصریح کرد: ۶۵ میلیارد تومان از اعتبار ابلاغی جدید در قالب تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و ۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان نیز در قالب اعتبارات هزینه‌ای تخصیص یافته است.

عرب اول افزود: این اعتبار برای تامین هزینه‌های ضروری اولیه، جبران خسارت‌های کشاورزی، بازسازی راه‌های روستایی، فضاهای آموزشی و دیگر زیربناها و تاسیسات عمومی آسیب دیده ناشی از سیل سیستان و بلوچستان در نظر گرفته شده است.

او  ادامه داد: از ۱۰۰ میلیارد تومان اعتباری که هفته گذشته ابلاغ شد ۸۰ میلیارد تومان در قالب اعتبارات هزینه‌ای و ۲۰ میلیارد تومان در قالب تملک دارایی‌های سرمایه‌ای به سیستان و بلوچستان تخصیص یافته است.

به گفته احمد علی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان، سیلاب ۲۰ تا ۲۲ دی در این استان سبب بروز خسارت بیش‌از سه هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان به بخش‌های مختلف زیربنایی، کشاورزی و واحدهای مسکونی منطقه شده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار