مدیر تعاون روستایی استان سمنان:

مطالبات تخمه‌کاران میامی پرداخت شد

احسان عباسپور گفت: ۱۰۰ درصد مطالبه کشاورزان در زمینه خرید تضمینی دانه روغنی آفتابگردان از مزرعه‌های منطقه کالپوش میامی پرداخت شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، احسان عباسپور مدیر تعاون روستایی استان سمنان گفت: ۵۱۰ تن دانه روغنی آفتابگردان از ۳۸۵ نفر از کشاورزان مزرعه‌های منطقه کالپوش میامی به صورت تضمینی خریداری شد.

او افزود: ابتدای برداشت، دانه‌های روغنی آفتابگردان با قیمت ۳۷ تا ۳۸ هزار ریال از کشاورزان خریداری می‌شد که به دلیل بالاتربودن خرید از قیمت تضمینی، کشاورزان محصولات خود را به واحد‌های تولیدی فروختند و بعد از مدت زمانی قیمت فروش کاهش یافت که تعاون روستایی برای جلوگیری از خسارت کشاورزان خرید تضمینی انجام داد.

عباسپور تصریح کرد: دانه روغنی آفتابگردان از کشاورزان به ازای هر یک کیلوگرم ۳۰ هزار و ۱۰۰ ریال تضمینی خریداری شد و این خرید تا سی‌ام دی امسال ادامه داشت.

او اضافه کرد: دانه روغنی آفتابگردان به صورت خرید تضمینی به وسیله مجموعه شرکت‌های تعاونی استان به مباشرت از اداره غله خریداری شده و به مراکز روغن‌کشی حمل شده است.

مدیر تعاون روستایی استان سمنان یادآور شد: ۴۸۰ تن از دانه‌های روغنی آفتابگردان خریدتضمینی شده به سه کارخانه روغن کشی در داخل و خارج از استان سمنان ارسال شد.

عباسپور بیان کرد: کشت دانه روغنی آفتابگردان منحصر به منطقه کالپوش میامی است و در مناطق دیگر به صورت انبوه کشت نمی‌شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.