صادرات کالا از سیستان و بلوچستان ۳۱ درصد رشد داشته است

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: مجموع صادرات از گمرگات و بازارچه‌های مرزی این استان در ۹ ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال از لحاظ ارزش ۳۱ درصد رشد داشته است.

صادرات کالا از سیستان و بلوچستان ۳۱ درصد رشد داشته استبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، محمودرضا رحمتیان سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان اظهار داشت:مجموع صادرات صورت گرفته از گمرگات و بازارچه‌های سیستان و بلوچستان در این مدت ۹۹۷ هزار و ۳۷۱ تن به ارزش بیش‌از ۷۵۷ میلیون دلار بوده است.

او  ادامه داد: میزان صادرات از گمرکات سیستان و بلوچستان در این مدت ۱۸۶ میلیون و ۸۸۵ هزار و ۷۷۲ دلار و میزان صادرات از بازارچه‌های مرزی این استان ۵۷۰ میلیون و ۲۷۸ هزار و ۲۶۷ دلار بوده است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: مصالح ساختمانی(سیمان)، میوه، نخودخام، گاز، گوگرد، خرما و صیفی جات، پودرلباسشویی، قیر، محصولات سرامیکی و کیسه پلاستیکی عمده اقلام صادراتی از این استان هستند.

او  ادامه داد: محصولات سیستان و بلوچستان به کشورهای پاکستان، افغانستان، ترکیه، کویت، امارات و سایر مناطق صادر شده است.

رحمتیان اظهار داشت:بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان عملکرد صادراتی قابل توجهی را به خود اختصاص داده‌اند و از دلایل عمده افزایش صادرات می‌توان به دسترسی آسان به بازار کشورهای همسایه،سهولت فرآیند انجام صادرات و نیز بروکراسی اداری کمتر در بازارچه‌ها اشاره کرد.

سیستان و بلوچستان دارای هفت بازارچه مرزی فعال شامل بازارچه‌های مرزی گمشاد و میلک در شهرستان هیرمند، بازارچه مرزی میرجاوه، بازارچه مرزی کوهک و جالق شهرستان سراوان، بازارچه مرزی پیشین شهرستان سرباز و بازارچه مرزی ریمدان شهرستان چابهار است.

علاوه بر این بازارچه‌های مرزی جدید بش‌دلبر، تخت عدالت و شاهگل به ترتیب در شهرستان های نیمروز، هیرمند و زهک، بازارچه بدوکی میرجاوه در شهرستان میرجاوه و بازارچه میل ۴۶ در شهرستان سراوان نیز در این استان به تصویب هیات دولت رسیده و در مرحله آماده سازی قرار دارند.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار