انگلیس در صدد تشدید مجازات عاملان اقدامات تروریستی

بر اساس طرح جدید دولت انگلیس، عاملان اقدامات تروریستی ملزم به گذراندن دست‌کم ۱۴ سال حبس خواهند بود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، دولت انگلیس اعلام کرد مجازات عاملان اقدامات تروریستی و ممنوعیت آزادی زودهنگام این افراد را تشدید می‌کند.

وزارت کشور انگلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد: «براساس لایحه جدید، دوره محکومیت تروریست‌های خطرناک باید به طور کامل طی شود و افرادی که محکوم به جنایات جدی هستند، ملزم به گذراندن حداقل ۱۴ سال حبس خواهند بود.»

به علاوه، بودجه اختصاص یافته به بخش مبارزه با تروریسم باید در سال مالی ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۱ به ۹۰۶ میلیون پوند (یک میلیارد و ۶۰ میلیون یورو) افزایش یابد که در مقایسه با سال قبل بیش از ۱۰۰ میلیون یورو افزایش دارد.

دولت همچنین در نظر دارد «فورا» ۵۰۰ هزار پوند (۵۸۶ هزار یورو) دیگر  به واحد کمک به قربانیان حملات اختصاص دهد.

این لایحه مبارزه با تروریسم که در پی حمله‌ای با چاقو روی پل «لندن بریج» در اواخر ماه نوامبر از سوی بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس وعده داده شده بود، به زودی به پارلمان که محافظه‌کاران حاکم در آن اکثریت را در دست دارند، ارائه می‌شود.

عامل این حمله که در جریان آن دو نفر کشته شدند، فردی با سابقه جرائم تروریستی بود که پیش از پایان دوره محکومیتش آزاد شده بود.

پریتی پاتل، وزیر کشور انگلیس گفت: «حمله تروریستی ماه نوامبر ما را با این حقیقت سخت در خصوص شیوه رفتار با تروریست‌ها رو به رو کرد.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار