همایش بانوان فرهنگ یار ترافیک در قزوین / خطای انسانی عامل ۷۰ درصد از سوانح ترافیکی

همایش بانوان فرهنگ یار ترافیک با حضور بانوان بسیجی استان قزوین برگزار شد.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، همایش بانوان فرهنگ یار ترافیک به منظور آموزش قوانین راهنمایی و رانندگی و ترویج فرهنگ ترافیکی با حضور بانوان بسیجی در آمفی تئاتر اداره کل تبیلغات اسلامی استان برگزار شد.

سرهنگ بهتویی رییس اداره آموزش پلیس راهور استان در این همایش گفت: از سال ۸۵ تا سال ۹۵ میزان تصادفات در کشور کاهش یافت، اما در دو سال اخیر شاهد سیر صعودی این آسیب در جامعه هستیم.

سرهنگ بهتویی افزود: جرح و فوت، از بین رفتن سرمایه‌های ملی، کاهش ایمنی راه‌ها، تاخیر در حمل و نقل، افزایش مصرف سوخت و حوادث ثانویه از پیامد‌های حمل و نقل در راه‌ها است.

او اضافه کرد: با توجه به بالا بودن میزان وسیله نقلیه در کشور‌های خارجی، اما میزان تصادفات آن‌ها کمتر از ایران است چراکه زیر ساخت‌های حمل و نقل آن‌ها قوی‌تر است و فرهنگ ترافیکی را رعایت می‌کنند.

رییس اداره آموزش پلیس راهور استان گفت: در کشور ما بعد از بیماری‌های قلبی و عروقی و سرطان، تصادفات بیشترین عامل مرگ و میر را به خود اختصاص داده اند.

سرهنگ بهتویی افزود: در ایران هر نیم ساعت یک نفر بر اثر تصادف فوت می‌کند و این یعنی روزانه ۴۸ نفر جان خود را از دست می‌دهند و حدودا ۹۰۰ نفر مصدوم می‌شوند.

به گفته او، ۶۰ درصد از تصادفات در فاصله ۳۰ کیلومتری شهر‌ها رخ می‌دهد و این نشان می‌دهد که رانندگان برای رسیدن به مقصد به خستگی و خواب آلودگی توجهی ندارند.

رییس اداره آموزش پلیس راهور استان با بیان اینکه ۷۰ درصد از سوانح ترافیکی به علت خطای انسانی است، گفت: ۲۱ و ۴ دهم درصد از تلفات ناشی از تصادفات بین سنین ۲۱ تا ۳۰ سال است.

سرهنگ بهتویی افزود: ۵۲ درصد از حادثه دیدگان در سر صحنه و ۴۶ درصد هم در مسیر و یا بیمارستان فوت می‌کنند.

به گفته او، ۷ درصد از تولید ناخالص ملی صرف خسارات‌های ناشی از تصادفات می‌شود.

سرهنگ بهتویی افزود: برای کاهش سوانح ترافیکی نیازمند مشارکت عمومی و فرهنگ سازی هستیم که در این زمینه زنان به عنوان ستون خانواده نقش بسیار موثری دارند.

او اضافه کرد: ۹ و نیم درصد از بانوان در تصادفات مقصرند و این نشان می‌دهد که آنان کمتر خطا می‌کنند و محتاط هستند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار