کمک رسانی به سیل زدگان فقط توسط مراجع معتبر انجام شود

سرپرست جمعیت هلال احمر اصفهان گفت: افرادی که خودجوش اقدام به جمع آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی به مناطق سیل زده می‌کنند مورد تایید ما نیستند.

کمک رسانی به سیل زدگان فقط توسط مراجع معتبر انجام شودعلی محمد هاشمی سرپرست جمعیت هلال احمر استان اصفهان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: در سیل سیستان و بلوچستان که متاسفانه هموطنان بسیاری را در این مناطق گرفتار کرده است جمعیت هلال احمر استان اصفهان کمک‌های قابل توجه نقدی و غیر نقدی مردم فهیم استان اصفهان را جمع آوری و به این مناطق ارسال کرده است.

او ادامه داد: کمک‌های اهدایی مردم اصفهان شامل کمک‌های غیر نقدی مانند پتو، موادغذایی و وسایل گرمایشی بالغ بر شش میلیارد ریال برآورد شده است و کمک‌های نقدی نیزآنچه از صندوق‌ها و مبالغ اهدایی که به صورت حضوری به پایگاه‌های جمعیت هلال احمر اهدا شده رقمی بالغ بر یک میلیارد و پانصد هزار ریال بوده است.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان اصفهان بیان کرد: درحال حاضر در پایگاه‌های هلال احمر استان در حال جمع آوری کمک برای هموطنان مان هستیم و شماره حساب ۹۹۹۹۹ و کد دستوری *۱۱۲# نیز آماده دریافت کمک‌های مردم به هموطنان عزیز سیستان و بلوچستان است.

هاشمی در خصوص جمع آوری خودجوش کمک‌های مردم توسط اشخاص عادی بیان کرد: به جز کانال‌های رسمی که از طریق صداوسیما اعلام شده که از جمعیت هلال احمر و کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند افرادی که خودجوش اقدام به جمع آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی می‌کنند مورد تایید ما نیستند.

او افزود: در این خصوص مردم باید مراقب باشند تا دچار مشکل نشوند و در صورت مشاهده مردم می‌توانند با شماره گیری تلفن ۳۶۶۱۲۴۲۴ این موارد را گزارش دهند تا جمعیت هلال احمر بتواند جهت بررسی‌های بیشتر به مراجع قضایی اعلام کند.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان اصفهان در پایان اضافه کرد: جمعیت هلال احمر استان اصفهان آماده دریافت کمک‌های مردم برای هموطنان گرفتار در سیل سیستان و بلوچستان است و آنچه که بیشتر مورد نیاز این هموطنان است شامل پتو، مواد غذایی بسته بندی با حداقل شش ماه تاریخ و مواد بهداشتی و شوینده است که انتظار می‌رود مردم نوع دوستان اصفهان با اهدای این لوازم بار دیگر به یاری هموطنان سیستان و بلوچستان بشتابند.
 
انتهای پیام/ش
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.