وزیر خارجه ونزوئلا :در آینده نزدیک شاهد گسترش روابط تهران _کاراکاس خواهیم بود

وزیر امورخارجه ونزوئلا در نشست خبری نسبت به آینده تعاملات تهران و کاراکاس اظهار امیدواری کرد.

وزیر خارجه ونزوئلابه گزارش خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  خورخه آرئاسا وزیر امور خارجه ونزوئلا در نشست خبری خود با رسانه ها که در سفارت این کشور در تهران برگزار شد،گفت:در چارچوب پیشبرد روابط دوجانبه بین ایران و ونزوئلا امروز جلسه‌ای بسیار مثمر به ثمر با رییس جمهور ایران داشتم. همچنین رایزنی هایی در جهت ترویج صلح و اهداف ملی ونزوئلا هم با محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه ایران داشتم.

او افزود: در جلساتی که با مقامات ایرانی داشتم صحبت‌های بسیاری در رابطه با استقلال کشور‌ها و لزوم احترام گذاشتن به آن انجام دادیم.  در این  مذاکرات اقدامات یک جانبه و تحریم‌های اعمال شده (علیه دوکشور) را محکوم کردیم همچنین در مورد مضموم شمردن اقداماتی که برخلاف منشور سازمان ملل اعمال شده همچنین محکوم کردن ترور سردار سلیمانی هم صحبت هایی داشتیم.

وزیر امور خارجه ونزوئلا تصریح کرد: ما برای انجام کمک به ایران اصرار داریم و در همین راستا هم تصمیم گرفتیم  تا رابطه‌ای که بیش از یک دهه با تهران داشتیم را بیش از گذشته گسترش بدهیم.

 خورخه آرئاسا تاکید کرد: امیدواریم در ماه‌های پیش رو بتوانیم نهمین کمیسیون مشترک بین ایران و ونزوئلا را  در تهران تشکیل دهیم. در این کمیسیون پیرامون  موضوع انرژی بحث خواهیم کرد تا از این طریق به گسترش روابط کمک کنیم. در ادامه هم باید بگویم که در ٩ آگوست می‌توانیم آغاز روابط با ایران را جشن بگیریم.

او در پاسخ به سوالی گفت: طی سال‌هایی که با جمهوری اسلامی ایران رابطه داشتیم از تجربیات آنها استفاده کردیم، در همین راستا هم لازم است  از تجربیاتی که تحریم‌هی اعمالی علیه ما برایمان به دنبال داشته استفاده کرده و در راستای ترویج صلح هم تلاش کنیم.

وزیر امور خارجه ونزوئلا ادامه داد: همانطور که سال گذشته مشاهده کردید نیرو‌های مسلح بولیواری ونزوئلا ، همواره در کنار ملت خود بودند. در ماه‌های پیش هم کنار مردم ایستادند.

خورخه آرئاسا در پاسخ به سوالی مبنی بر اقدامات انجام شده از سوی گوایدو در ونزوئلا، توضیح داد: ما جلساتی هم وزیر خارجه چین برگزار کردیم  و مشابه این رایزنی ها را هم  با وزیر خارجه ایران داشتیم. اقدامات سایر افراد و دیگر کشور‌ها برای ما اهمیتی ندارد،  اقدامات یک جانبه گوایدو هم  به خودش مربوط است. در هر صورت دولت ما برای رفاه مردم تلاش می‌کند.

او در پاسخ به این سوال که در سفرهایی که به تهران داشته اید، نظرتان در مورد ایران چطور بوده است،چراکه برخی کشور‌ها تلاش کردند چهره منفی از این کشور ارائه بدهند، تصریح کرد: کشور‌هایی که در راستای استقلال و تمامیت ارضی خود گام برمی دارند، همواره مورد تهاجم دولت های مقابل خود هستند و رسانه‌های وابسته به آنها هم تلاش می‌کنند اخبار غیر واقعی را منتشر کنند.

وزیر خارجه ونزوئلا افزود: ایران فرهنگ غنی و اقتصاد قوی و با ثباتی دارد، تهران پیشرفت‌های زیادی در حوزه تجهیزات نظامی داشته  است.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار