سرمایه گذاری در بخش آموزش و پرورش کشور هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری است

استاندار آذربایجان‌شرقی،گفت:سرمایه گذاری در بخش آموزش و پرورش کشور هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،محمد رضا پور محمدی استاندار آذربایجان‌شرقی عصر امروز در نهمین جلسه شورای آموزش و پروش استان در باشگاه فرهنگیان گفت: سرمایه گذاری در بخش آموزش و پرورش کشور هزینه نیست بلکه واقعاً سرمایه گذاری است، چرا که انسان‌های تعلیم یافته و متخصص در آن تربیت می‌شوند و جامعه توسط آن‌ها اداره می‌شود.


 او با اشاره به اینکه سرماسه گذاری در یخش آموزش و پرورش هزینه نبست بلکه سرمایه گذاری واقعی است، افزود: یکی از جدی‌ترین مباحث در شورای آموزش و پرورش استان، تامین منابع مالی است که باید سراغ مردم نیز برویم، اما نه به صورت اجباری و کمک مالی، بلکه باید از حضور آن‌ها در سیاست گذاری و تدبیر استفاده کنیم و این موضوع اولیا و مربیان را جدی بگیریم.

او با تاکید بر اینکه باید اینگونه جلسات ماهانه برگزار شود و برگزاری آن جدی در نظر گرفته شود افزود: یک سری مشکلات جدی در بحث آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت وجود دارد که با هم افزایی و همکاری می‌توانیم آن‌ها را مرتفع کنیم و در حل این مشکلات می‌توانیم از کمک و مساعدت خانواده‌ها نیز بهره بگیریم.


استاندار آذربایجان شرقی افزود: طرح رتبه بندی به عنوان یک طرح مطلوب در آموزش و پرورش همانند دانشگاه‌ها، باید عوامل اجرایی و اداری را هم شامل شود که در دانشگاه هم اینگونه است.

 

همچنین در این جلسه جعفر پاشایی مدیر کل آموزش و پرورش استان، با بیان اینکه در همه ۳۹ منطقه و ناحیه، شورای آموزش و پرورش تشکیل، و برنامه‌های مختلف حوزه تعلیم و تربیت را برنامه ریزی می‌کنیم، تصریح کرد: به اذعان اسناد بالادستی، آموزش و پرورش، نهاد حاکمیتی و راهبردی است و فصل مشترک جامعه و حاکمیت است.


او افزود: به تناسب این نقش اغلب کشور‌ها در روند توسعه یافتگی خود سهم بسیار جدی به این بخش قائل هستند و اداره کرد این نهاد تعیین کننده، به تنهایی از عهده آموزش و پرورش خارج است، همچنین برابر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ۴۰ دستگاه به شکل مستقیم خصوصی و دولتی دارای جایگاه مشارکت و نقش آفرینی در این بخش هستند.


دبیر شورای آموزش وپرورش استان یکی از ظرفیت‌های اصلی و بسترسازی در اداره آموزش و پرورش را ظرفیت ناشی از تشکیل شورای آموزش و پرورش دانست و افزود: تنها قانونی که مشارکت محلی را به شکل قانونی پیگیری می‌کند قانون شورای آموزش و پرورش استو توجه به دانش آموزان استثنایی، کنکور، و توسعه فعالیت‌های پرورشی مصوبات مهمی از فعالیت این حوزه است.

 

در ادامه جلسه تعدادی از فرمانداران و مدیران شهرستان‌ها در مورد چالش‌ها، ظرفیت‌ها و فرصت‌های تعلیم و تربیت استان، نظرات خود را بیان کردند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار