انتقاد شدید آدام شیف از سنا در آستانه آغاز استیضاح ترامپ

رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا طی اظهاراتی، قطعنامه سنا درباره روند دادگاه استیضاح ترامپ را مورد انتقاد قرار داد.

آدام شیفبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، آدام شیف، رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا که ریاست گروه دادستان‌های دادگاه استیضاح ترامپ در سنا را بر عهده دارد، جمهوری‌خواهان سنا را مورد انتقاد قرار داد.

آدام شیف در آستانه آغاز جلسه دادگاه استیضاح، گفت: جمهوری‌خواهان قصد دارند زمان دادگاه استیضاح را سرعت ببخشند، اما این اقدام برگزاری منصفانه دادگاه را تضمین نخواهد کرد.

آدام شیف قطعنامه ارائه شده از سوی «میچ مک کانل»، رئیس اکثریت جمهوری‌خواه سنا، درباره روند دادگاه استیضاح را مورد انتقاد قرار داده و گفت: چرا آنها اجازه ندادند از متن این قطعنامه مطلع شویم.

وی افزود: بدون فراهم آوردن مدارک و شواهد مورد نیاز، پرسیدن سوالات مفید از شاهدان در جلسه دادگاه ممکن نیست.


بیشتر بخوانید:


آدام شیف گفت: ترس جمهوری‌خواهان از احضار شاهدان به دلیل مواردی است که آن‌ها افشا خواهند کرد.

دادستان دادگاه استیضاح ترامپ گفت: اساسی که برای دادگاه محاکمه تعیین شده، آن را غیر منصفانه می‌کند.

آدام شیف تاکید کرد: ما باید زمان کافی برای ارئه پرونده خود داشته باشیم.

این انتقادات آدام شیف در حالی مطرح می‌شود که سنای آمریکا امروز سه‌شنبه ۲۱ ژانویه (یکم بهمن) ساعت یک بعد از ظهر به وقت واشنگتن (حدود ساعت ۲۱:۳۰ به وقت تهران) جلسه محاکمه استیضاح دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور را آغاز خواهد کرد.

در پی به تصویب رسیدن بند‌های مربوط به استیضاح ترامپ در مجلس نمایندگان آمریکا، سنا امروز جلسه محاکمه‌ای را به این منظور برگزار خواهد کرد.

دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا پس از مدت‌ها بررسی و تحقیقات در ماه دسامبر دو بند مربوط به استیضاح رئیس‌جمهور این کشور را به اتهام «سوءاستفاده از قدرت» و «کارشکنی در مقابل اقدام کنگره» به تصویب رساندند.

رئیس‌جمهور آمریکا متهم است که در تابستان گذشته در تماسی تلفنی با «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس‌جمهور اوکراین، وی را تحت فشار قرار داده تا در مورد فعالیت‌های اقتصادی پسر «جو بایدن» در آن کشور تحقیق کند. «جو بایدن» رقیب بالقوه ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر سال ۲۰۲۰ آمریکا است. ترامپ در همین چارچوب، ارسال کمک‌های مصوب کنگره به اوکراین را به انجام تحقیق درباره هانتر بایدن، جو بایدن مشروط کرده بود. وی همچنین در مسیر ادای شهادت مشاوران خود و ارائه مدارک مانع ایجاد کرده است. ولی ترامپ اصرار می‌کند که قربانی بوده و هیچ جرمی مرتکب نشده است.

مجلس نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه ۱۵ ژانویه (۲۵ دی) موافقت خود را با ارسال بند‌های استیضاح دونالد ترامپ به سنای این کشور اعلام کرد. نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا بامداد پنجشنبه گذشته مصوبه مجلس نمایندگان را امضا کرد و آن را رسما تحویل سنا داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار