سیلاب ۷۵۰ میلیارد تومان به بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان خسارت زد

رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: سیل اخیر حدود ۷۵۰ میلیارد تومان به بخش کشاورزان جنوب این استان خسارت وارد کرده است.

سیلاب ۷۵۰ میلیارد تومان به بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان خسارت زدبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، غلام حیدر زورقی  اظهار داشت:حدود ۲۵ هزار هکتار از بخش زراعت سیستان و بلوچستان در سیلاب اخیر از بین رفته که از این میزان ۱۰ هزار هکتار آن سبزی و صیفی آماده برداشت بوده که این موضوع سبب شد تا خسارت‌ها سنگین شود.

او  ادامه داد: هفت هزار هکتار از باغات بویژه باغات موز سیستان و بلوچستان در سیل اخیر از بین رفته است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان افزود: سیل هشت هزار راس دام را با خود برد که ۹۳۰ راس از آن‌ها دام سنگین و بقیه دام سبک بوند و ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار از استخر‌های پرورشی میگو نیز تخریب شده است.

او  گفت: همچنین در سیل اخیر سیستان و بلوچستان قنوات، لوله کشی آب و شبکه‌های آبیاری تحت فشار نیز خسارت دیده‌اند.

زورقی ادامه داد: برای بررسی میزان خسارت در سیل اخیر سیستان و بلوچستان چهار تیم در زمینه آب و خاک، زراعت، دام و طیور و باغبانی به منطقه فرستاده شده و از شهرستان‌های مختلف سیلزده بازدید کردند تا اطلاعات دقیق خسارت را ارائه دهند.

او بیان کرد: هزار و ۵۰۰ تن خوراک دام برای دام‌هایی که در مناطق سیل زده هستند و به علوفه دسترسی ندارند، ارسال شده است و این روند در صورت نیاز ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار