در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

افت ۳۰ هزار تومانی قیمت کله پاچه در بازار/ خروج غیر قانونی دام از مرز بانه از سر گرفته شد

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی گفت: با توجه به ازدیاد کشتار دام، قیمت کله پاچه از ۱۵۰ هزار به ۱۲۰ هزار تومان کاهش یافته است.

دامعلی اصغر ملکی رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی کشور در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه قیمت گوشت نسبت به هفته‌های اخیر نوسان خاصی نداشته است، اظهار کرد: هم اکنون هر کیلو شقه گوسفندی با نرخ ۷۹ تا ۸۲ هزار تومان به مغازه دار و با احتساب ۱۰ درصد سود معادل ۸۹ تا ۹۰ هزار تومان به مشتری عرضه می‌شود.
 
او افزود: مقداری دام در حال خروج از مرز بانه است که انتظار می‌رود مسئولان ذی ربط همانند گذشته از این امر جلوگیری کنند چرا که خروج قابل توجه دام از مرز‌های کشور می‌تواند التهاب مجدد بازار را به همراه داشته باشد.
 
ملکی درباره آخرین وضعیت بازار دام زنده بیان کرد: با توجه به بارش‌های پیش رو و قاچاق دام از مرز بانه پیش بینی می‌شود که استمرار روند قاچاق می‌تواند تاثیر سوء بر بازار بگذارد.
 
به گفته ملکی با توجه به شرایط نامساعد آب و هوا و بارش برف در روز‌های گذشته شوکی به بازار وارد شد که با مساعد شدن شرایط آب و هوایی بازار به روال قبل بازمی گردد.
 
رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی کشور درباره آخرین وضعیت قاچاق دام گفت: بنا بر اطلاعات موثق بحث خروج غیرقانونی دام از مرز‌های کشور در حال انجام است که اگر برخورد جدی با این موضوع صورت نگیرد قیمت گوشت در بازار متلاطم خواهد شد.
 
او با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه دام به بازار وجود ندارد، گفت: در حال حاضر قیمت هر کیلو دام زنده در میادین تهران ۴۰ تا ۴۲ هزار تومان بوده که نسبت به شهرستان به سبب هزینه‌های حمل و نقل کمی بالاتر است.
 

 افت ۳۰ هزار تومانی قیمت کله پاچه طی ۲ ماه اخیر در بازار

 
ملکی از کاهش قیمت کله پاچه نسبت به ۲ ماه گذشته در بازار خبر داد و گفت: در حال حاضر قیمت هر دست کله پاچه نسبت به ۲ ماه گذشته ۳۰ هزار تومان در بازار کاهش یافته به طوری که از ۱۵۰ هزار تومان به ۱۲۰ هزار تومان رسیده است.
 
رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی کشور در پایان تصریح کرد: با توجه به تعادل قیمت کله پاچه ناشی از ازدیاد کشتار انتظار می‌رود که مغازه داران هم با قیمت مناسب تری آلایش دام را در اختیار مصرف کنندگان قرار دهند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۴ ۰۴ بهمن ۱۳۹۸
شوهر خاله كه من ٥٠ ساله آمريكاست ميگه كله پاچه تو آمريكا جزو ضايعات دام بود و فقط زبونشو از پس كله اش ميكشيدن بيرون و ميدادن به كارخونه هاي سوسيس و كالباس و بقيه اش هم ميدادن براي غذاي سگ و گربه
ولي از وقتي ايرانياي كله پاچه خور اومدن آمريكاييا رو هم كله پاچه خور كردن و الان قيمتش عين گوشت گرونه
آخرین اخبار