اجرای طرح امین موقوفات برای درآمدزایی بیشتر موقوفات

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: طرح امین موقوفات برای درآمدزایی بیشتر موقوفات اجرایی می‌شود.

اجرای طرح امین موقوفات برای درآمدزایی بیشتر موقوفاتبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،حجت‌الاسلام مختار کرمی در جلسه اجرای طرح امین موقوفات گفت: یکی از مهمترین وظیفه اوقاف و امور خیریه حفظ و احیای موقوفات در جامعه است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان افزود: انتخاب امین موقوفات در شهر‌های و روستا‌هایی که دارای موقوفه هستند باعث احیای وقف و موقوفات و پرداخت مال الاجاره موقوفات خواهد شد که این امر در نهایت احقاق حقوق موقوفات و اجرای دقیق و امینانه موقوفات خواهد انجامید.

او با اشاره به اینکه یکی از تاکیدات رئیس سازمان اوقاف هم فعال کردن بحث امین موقوفات است، تصریح کرد: قطعا مدیران شهرستانی نیز باید در این حوزه فعال شوند و درست هم عمل کنند.

کرمی با اشاره به اینکه هدف از اجرای طرح امین درآمدزایی برای موقوفاتی است که درآمدی ندارند، بیان کرد: باید اقداماتی انجام شود که برای این موقوفات درآمد ایجاد شود تا مردم نیز از عواید آن بهره‌مند شوند.

گفتنی است، اتخاذ تمهیدات لازم به منظور حفظ و آبادانی موقوفه مورد اشاره با هماهنگی اداره اوقاف و امور خیریه محل و پیگیری و وصول مطالبات جاری و معوق از مستأجران با نظر حوزه اوقافی مربوطه از جمله اقداماتی است که امین موقوفات باید انجام دهد.
 
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.