تولید روزانه ۵۸ هزار تن زباله در کشور

معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در قزوین گفت: روزانه ۵۸ هزار تن زباله در کشور تولید می‌شود که ۸۵ درصد آن زباله‌ تر است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، رجب صلاحی معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در نشست شهرداران و رؤسای شورای شهر قزوین گفت: روزانه ۵۸ هزار تن زباله در کشور تولید می‌شود که ۸۵ درصد آن زباله‌تر است و فقط ۱۵ درصد زباله‌ها بازیافت می‌شود.

به گفته صلاحی ، در استان‌های شمالی کشور، سایت‌های زباله سوز راه اندازی می‌شود.

او با اشاره به اینکه حواله ۶ هزار میلیارد تومانی قیر در بودجه امسال واریز می‌شود، گفت: بیشترین سهم قیر وزارت راه و شهرسازی ۴۸ درصد است و برای بازآفرینی شهری در شهر‌هایی که بیش از ۵۰ هزار نفر ساکن دارند، استفاده می‌شود.

معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور تأکید کرد: در قانون بودجه سال ۹۹ کل کشور، هزار میلیارد تومان برای دفع پسماند در نظر گرفته شده است.

او افزود: قانون مالیات بر ارزش افزوده ۱۳ هزار میلیارد تومان است و ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان که در اختیار شهرداری‌ها قرار گرفته است، امسال میان شهرداری‌ها توزیع می‌شود.

معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با بیان اینکه لایحه کمک به دفع پسماند عادی تصویب شده است، گفت: اگر بخش خصوصی، پسماند را به انرژی تبدیل کند، از مالیات معاف می‌شود.

صلاحی خاطرنشان کرد: ۴۴ مرکز پردازش و تولید کمپوست در کشور فعالیت می‌کنند که باید افزایش پیدا کنند.

او تأکید کرد: شهر‌های بالای ۵۰ هزار نفر باید سرانه فضای سبز را افزایش دهند.

معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور به موضوع تجهیز ناوگان تاکسیرانی و خرید تجهیزات آتش نشانی اشاره کرد و گفت: هزار میلیارد تومان بودجه، برای خرید نردبان آتش نشانی تصویب کرده ایم و ۱۹۰ هزار تاکسی فرسوده نیز نیاز به نوسازی دارند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.