ابرکراس‌اوور شرکت لافیت معرفی شد

کمپانی لافیت با ساخت یک ابرخودرو توجه علاقه‌مندان مسابقات رالی را به خود جلب کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، خودرو‌های شاسی بلند مدت زیادی است که در جهان وجود دارند، و حالا با وجود عنوان‌هایی مانند Lamborghini Urus و Mercedes AMG GLE 63 S با قدرت اسب بخار فوق‌الهاده، دست علاقه‌مندان این دسته از خودرو‌ها بسیار باز است. حالا شرکت لافیت یک خودرو جدید به این لیست اضافه کرده که برای مسابقات و آف‌رود بسیار مناسب است. گفتنی است این خودرو که Laffite G-Tec X-Road نام دارد، کاملا شاسی‌بلند به حساب نمی‌آید چرا که در بین این محصولات بسیار کوچک است. در داخل این خودرو خبری از ردیف سوم و یا حتی دوم صندلی نیست. همچنین خبری از داشبورد گسترده، کنسول دارای جا لیوانی و صفحه نمایش‌های بزرگ هم نیست. این محصول نسبت به خودرو‌های شاسی‌بلند بسیار سبک است و تنها ۲۸۶۶ پوند وزن دارد. این تقریبا نصف وزن دیگر خودرو‌های شاسی بلند است. در واقع خودرو شرکت لافیت یک شاسی‌بلند نیست. عنوان Laffite G-tec X-Road تنها یک ابرخودرو با دو صندلی است که آف‌رود و مسابقات را به جاده‌های شهری ترجیح داده است. گفتنی است که این خودرو کاملا مناسب مسابقات رالی ساخته شده است.

ابر خودرو شرکت لافیت معرفی شد

ابر خودرو شرکت لافیت معرفی شد

قدرت این ابرخودرو

لازم به ذکر است که هیچ ابرقهرمانی وجود ندارد که قدرت زیادی نداشته باشد. به همین خاطر X-Road در قسمت جلویی یک موتور LS3 V8 کوربیوم-مولیبدیوم از جنس فولاد قرار داده است که می‌تواند از ۴۷۰ تا ۷۲۰ اسب بخار را پردازش کند. این خودرو با گیربکس پنج دنده‌ای اتوماتیک برخوردار است و نهایت سرعت آن ۱۴۳ مایل بر ساعت است. اگر این سرعت برای شما کم به نظر می‌آید به یاد داشته باشید که این خودرو یک محصول سنگین به حساب می‌آید که چرخ‌های بسیار بزرگ و قدرتمندی را حمل می‌کند.

ابر خودرو شرکت لافیت معرفی شد

ابر خودرو شرکت لافیت معرفی شد

اگر طراحی این خودرو به نظر شما آشنا می‌آید به این خاطر است که شرکت لافیت در سال ۲۰۱۵ در حال ساخت خودرویی با عنوان Sand Racer بود که به تعویق افتاد. گفتنی است که مدیرعامل حال حاضر شرکت لافیت، آن زمان مسئول پروژه این خودرو بود. در نتیجه پس از مدتی تصمیم گرفت تا این خودرو را دوباره زنده کند. حالا انتظار می‌رود تا آخر سال ۲۰۲۰ مراحل تکمیلی ساخت این خودرو انجام شود.

ابر خودرو شرکت لافیت معرفی شد


بیشتر بخوانید: اهداف فورد برای محصولات قدیمی این شرکت در اروپا


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار