احداث بزرگترین مجتمع تأسیسات تقویت فشار گاز کشور در بروجن

فرماندار بروجن گفت: با احداث تأسیسات انتقال گاز دوراهان ۱۰، ایستگاه دوراهان به بزرگترین مجتمع تأسیسات تقویت فشار گاز کشور تبدیل خواهد شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مسعود ملکی فرماندار بروجندر دیدار با مدیر منطقه دو عملیات انتقال گاز کشور، ظرفیت ایستگاه انتقال گاز دوراهان ۱، ۲ و ۳ بر روی خط سراسری گاز را ۲۸۰ میلیون متر مکعب در روز بیان کرد و افزود: احداث تأسیسات انتقال گاز دوراهان ۱۰ این ظرفیت را به ۳۷۰ میلیون متر مکعب در روز افزایش خواهد داد.

او گفت: کلیه مراحل طراحی، ساخت، اجرا و بهره برداری این مجتمع توسط کارشناسان و شرکت‌های ایرانی صورت گرفته و ظرف ۳۰ ماه آینده عملیاتی خواهد شد.

ملکی اضافه کرد: با بهره برداری از تأسیسات انتقال گاز دوراهان ۱۰، ایستگاه انتقال گاز دوراهان شهرستان بروجن به بزرگترین مجتمع انتقال گاز کشور تبدیل خواهد شد.

سید مجتبی گلستانه مدیر منطقه دو عملیات انتقال گاز کشور هم در این دیدار اظهار داشت: خط لوله سوم سراسری، گاز استحصال شده از میادین گازی پارس جنوبی را به موازات خط لوله سراسری دوم جهت مصارف صنعتی، تجاری و خانگی به مناطق مرکزی و شمال کشور منتقل می‌کند.

او افزود: این خط سراسری به طول یک هزار و ۲۶۷ کیلومتر با ظرفیت ۹۰ میلیون متر مکعب در روز از مسیر عسلویه، کنگان، ساوه و رشت عبور کرده و ایستگاه‌های تقویت فشار گاز کنگان، فراشبند، نورآباد، پاتاوه، دوراهان، پل کله و دهق به ترتیب وظیفه تقویت گاز در جریان این خط لوله را برعهده دارند.

گلستانه اضافه کرد: برای تکمیل و بهره برداری از مجتمع تأسیسات تقویت فشار گاز دوراهان مبلغ ۵ هزار میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.

بروجن از شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری است که مرکز آن (شهر بروجن) در فاصله ۶۲ کیلومتری شهرکرد مرکز استان قرار دارد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.