تحقق صد در صدی زکات تعهد شده در شهرستان اسفراین

رئیس اجرایی شورای زکات استان خراسان شمالی گفت: در ۹ ماه امسال با جمع آوری بیش از یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان زکات جمع آوری شده صد در صد زکات تعهد شده در شهرستان اسفراین محقق شده است.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،   با حضور رئیس اجرایی شورای زکات استان خراسان شمالی، امام جمعه اسفراین و دیگر اعضاء نشست شورای زکات این شهرستان در محل دفتر امام جمعه برگزار شد.

حجت الاسلام سید اسماعیل هاشمی در این نشست با اشاره به آثار و برکات زکات در سطح جامعه گفت: انجام این فریضه الهی و دینی سبب نهادینه شدن برقراری عدالت اجتماعی در تمامی بخش‌های جامعه می‌شود.

او اظهار داشت: براساس تصمیم شورای عالی زکات ۶۰ درصد زکات جمع‌آوری شده به امور فقرا و ۴۰ درصد دیگر با نظر شورای زکات هراستان یا شهر در امور عمرانی آن منطقه که زکات جمع‌آوری شده است هزینه می‌شود.

حجت الاسلام هاشمی گفت: از مجموع ۱۴ میلیارد و ۸۲۳ میلیون تومان سهم زکات استان خراسان شمالی یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان تعهد شهرستان اسفراین بوده که به همت شورای زکات این شهرستان صد در صد این تعهد محقق شده است.

امام جمعه اسفراین نیز در ابتدای این نشست با تاکید بر تبیین اهمیت پرداخت زکات در جامعه گفت: پرداخت زکات مایه خیر و برکت در زندگی است که بایستی پیامد‌های مثبت آن در میان مردم به خوبی بیان شود.

حجت الاسلام محمدیان با بیان اینکه فریضه زکات باید در جامعه به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود گفت: همه مسئولان و مردم باید برای احیای این فریضه الهی در جامعه تلاش کنند و از همه ظرفیت‌ها در این راستا استفاده کنیم.

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.