نان سبوس دار و بهبود عملکرد سیستم گوارش

مدیر نظارت بر مواد غذایی آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان گفت:نان سبوس دار در بهبود عملکرد سیستم گوارش موثر است.

نان سبوس دار در بهبود عملکرد سیستم گوارش محمد کاظم زاده مدیر نظارت بر مواد غذایی آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا  همدان  در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان  گفت: نان سبوس دار از سالیان دور مورد توجه انسان‌ها بوده و خواص فراوان آن موجب استقبال مردم از این نوع نان شده است.

او بیان کرد:امروزه شاهد استفاده از سبوس‌های دست ساز در حین پخت نان هستیم به گونه‌ای که نانوایی‌ها در زمان پخت نان مقداری از سبوس را به صورت دستی به روی نان پاشیده و آن را به عنوان نان سبوس دار به دست مردم می دهند.

مدیر نظارت بر مواد غذایی آرایشی و بهداشتی دانشگاه غذا و دارو با تاکید بر اینکه نان سبوس داری مفید است که سبوس گندم در کارخانه و در شرایط بهداشتی با آراد ترکیب شده باشد،گفت سبوس‌های که توسط نانوای‌ها در هنگام پخت نان بر روی آن پاشید می‌شود سبوس دامی و غیر بهداشتی است که سلامت مصرف کنندگان را تهدید می کند.

دکتر کاظم زاد با اشاره به اینکه نان سبوس دار سالم نانی است که آرد آن در کارخانه سبوس دار شده و این نوع از نان به هضم بهتر غذا و بهبود عملکرد سیستم گوارش موثر است گفت:نان سبوس دار به رنگ تیره و دارای مقادیر بالای از ویتامین آ است.

وی در ادامه افزود:کمبود سبوس در نان موجب بیماری‌های از جمله سرطان‌ها و بیماری قلبی و عروقی و دیابت است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.