چین دخالت‌های آمریکا در روابط تجاری اسلام‌آباد-پکن را محکوم کرد

سفارت چین در پاکستان در پاسخ به تداوم مداخله‌جویی‌های آمریکا اعلام کرد پکن و اسلام‌آباد به هیچ کشوری اجازه دخالت در مناسبات تجاری خود را نخواهند داد.

چین ادامه دخالت‌های آمریکا در روابط تجاری اسلام‌آباد-پکن را محکوم کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه خبری "جیو نیوز"، سفارت چین در پاکستان با صدور بیانیه‌ای، ادامه‌ دخالت‌های آمریکا در روابط تجاری چین و پاکستان و سخنان مداخله جویانه "آلیس ولز" معاون وزیر خارجه آمریکا در جریان سفر به پاکستان را محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: پاکستان و چین به خوبی از منافع خود در کریدور اقتصادی "سی پک" آگاه و مطمئن هستند و به خوبی می‌دانند مداخله جویی آمریکا در روابط تجاری اقتصادی کشور‌های منطقه صرفا در راستای تحقق اهداف اقتصادی واشنگتن بوده و این کشور تنها به منافع خود فکر می‌کند.

این بیانیه همچنین اظهارات معاون وزیر امور خارجه آمریکا مبنی بر قرار داشتن پیمانکاران کریدور اقتصادی سی پک در فهرست سیاه بین المللی را رد و تصریح کرد: پکن و اسلام آباد به هیچ کشوری اجازه دخالت در مناسبات تجاری خود را نخواهند داد.

یادآوری می‌شود دولت آمریکا که به تازگی تلاش کرده بود به کریدور اقتصادی مشترک چین و پاکستان ضربه بزند، این بار در جریان سفر "آلیس ولز" معاون وزیر امور خارجه این کشور به پاکستان، از اسلام آباد خواست در پیشبرد این پروژه اقتصادی تجدیدنظر کند.

آلیس ولز در دیدار با مشاور تجاری نخست وزیر پاکستان گفت: طرح‌های مربوط به کریدور اقتصادی چین و پاکستان شفافیت مالی لازم را ندارد و در آینده می‌تواند برای پاکستان دردسرساز شود.

وی همچنین ادعا کرد برخی از شرکت‌هایی که در فهرست سیاه بین المللی هستند پیمانکار این کریدور اقتصادی شده‌اند.

«اعجاز شاه» وزیر کشور پاکستان نیز همزمان با بیانیه‌ی سفارت چین و محکوم کردن رویکرد مداخله جویانه آمریکا، در مصاحبه با خبرنگاران تاکید کرد: روابط تجاری پاکستان و چین به هیچ عنوان تحت تاثیر روابط پاکستان با دیگر کشور‌ها قرار نخواهد گرفت.

چین قرار است ضمن اجرای کریدور اقتصادی مشترک "سی پک" در پاکستان که اکنون وارد فاز دوم خود شده است ۴۶ میلیارد دلار در پاکستان سرمایه گذاری کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار