بانک جهانی: افغانستان در سال گذشته میلادی ۲.۹ درصد رشد اقتصادی داشته است

بانک جهانی رشد اقتصادی افغانستان در سال گذشته میلادی را ۲.۹ درصد اعلام کرد و پیشبینی نمود که رشد اقتصادی افغانستان در سال ۲۰۲۰ میلادی به ۳.۳ درصد برسد.

بانک جهانی: افغانستان در سال گذشته میلادی ۲.۹ درصد رشد اقتصادی داشته استبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، بانک جهانی اعلام کرد که رشد اقتصادی افغانستان در سال گذشته میلادی ۲.۹ درصد بوده است.

این نهاد پیشبینی کرده است که رشد اقتصادی افغانستان در سال ۲۰۲۰ میلادی به ۳.۳ درصد و درآمد داخلی این کشور نیز به ۲۰۹ میلیارد افغانی ( ۲.۷۵ میلیارد دلار) برسد.

بانک جهانی افزوده است که کمک‌های بین‌المللی ۷۵ درصد از نیازهای مالی افغانستان را تامین می‌کند اما این کمک ها تا آخر سال ۲۰۲۰ پایان خواهد یافت.

بر اساس این گزارش، در سال ۲۰۱۹ فقر در بدترین حالتش در افغانستان قرار داشت؛ بحران مهاجرت ادامه یافته و در سال گذشته نزدیک به ۴۰۰ هزار نفر در داخل افغانستان به دلیل جنگ مهاجر شده‌اند و ۵۰۵ هزار مهاجر نیز از خارج به افغانستان برگشته‌اند.

بانک جهانی میزان تورم در افغانستان را ۲.۳ درصد و اندک دانست و افزود که قیمت مواد غذایی در سال ۲۰۱۹ میلادی ۳.۶ درصد افزایش یافته است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار