مرگ ۱۷۵ نفراز عابران پیاده در مازندران

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران گفت: ۱۷۵ نفر عابر پیاده ۹ ماه امسال در حوادث رانندگی کشته شدند.

علی عباسی مدیر کل پزشکی قانونی مازندران در گفت و گو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: ۱۷۵ (۱۱۹ مرد و بقیه زن) نفر عابر پیاده در حوادث رانندگی کشته شدند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۰ درصد افزایش داشت.

او مجموع آمار تلفات حوادث رانندگی در نه ماه امسال را ۴۹۵ نفر اعلام کرد و افزود: ۳۵ درصد کل تلفات حوادث رانندگی نه ماه امسال عابرین پیاده هستند.

عباسی گفت: بیشترین گروه سنی عابرانی که در حوادث رانندگی کشته می‌شوند، افراد بالای ۶۱ سال با ۷۴ نفر و کمترین سنین کمتر از ۱۰ سال با ۹ نفر گزارش شده است.

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران با اشاره به افزایش ۵۲ درصدی عابرین پیاده در محور درون شهری و افزایش ۲ درصدی در محور برون شهری و راه روستایی افزود: ۹۴ نفر از عابرین پیاده در بیمارستان و ۸۱ نفر در محل حادثه جان خود را از دست دادند.

عباسی در خصوص بالاترین آمار متوفیات عابران پیاده در استان گفت: شهرستان‌های بابل با ۳۵، ساری با ۲۶ و قائمشهر با ۱۷ نفر بیشترین تعداد عابران فوت شده را در نه ماه امسال به خود اختصاص دادند و شهرستان گلوگاه نیز با یک فوتی تعداد کمترین عابران متوفی در آن‌ها ثبت شد.

او افزود: خودرو‌های سواری با ۷۱ درصد، وانت بار ۱۵ درصد و کامیون با ۷، موتور با ۵ و سایر با ۲ درصد بیشترین وسیله نقلیه درگیر با متوفیان عابر پیاده هستند.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: خرداد با ۲۸ و مرداد با ۲۷ بیشترین و آذر ماه با ۱۱ مورد کمترین ماه‌هایی هستند که در آن فوتی به ثبت رسید.

عباسی با اشاره به محل فوت عابران پیاده افزود: ۹۶ نفر از تلفات عابران پیاده در مسیر‌های برون شهری و روستایی، که با رشد ۲ درصدی همراه بود جان خود را از دست دادند که این موضوع رعایت قوانین مربوط به عابران پیاده از جمله رانندگی با سرعت مطمئن، رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و استفاده از پل‌های عابر را دو چندان می‌کند.

او گفت: ۲۱۶ نفر از عابران پیاده پارسال در تصادفات رانندگی جان خود را از دست دادند.

انتهای پیام/ س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار