معاون بهداشت وزارت بهداشت مطرح کرد؛

ادغام طرح "هر خانه یک پایگاه سلامت" در شبکه بهداشتی و درمانی کشور

رییسی گفت: سطح مراقبت‌های اولیه بهداشتی به جای خانه‌های بهداشت، از خانواده‌ها آغاز می‌شود.

به گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،مراسم بررسی روند اجرای طرح "هر خانه یک پایگاه سلامت" که با حضور وزیر بهداشت در مرکز جامع خدمات سلامت زنده یاد مهرپرور کاشان برگزار شد.

در این مراسم  علیرضا رییسی، معاون بهداشت وزارت بهداشت اظهار کرد:  طرح "هر خانه یک پایگاه سلامت" کمتر از سه ماه در کشور آغاز شده  است. 

او افزود: گزارشی از وضعیت اجرای آزمایشی این طرح در سه استان اصفهان، قزوین و سمنان قرار است در اسفند امسال تهیه شود. 

رئیسی  بیان کرد: مشارکت بسیار بالای مردم در طرح بسیج ملی کنترل فشارخون در کشور نشان داد مردم به حوزه سلامت، اعتماد دارند. طبق برآورد حدود ۳۱ میلیون نفر برای سنجش و کنترل فشارخون، مراجعه کردند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت تصریح کرد: در سال‌های اخیر، سفیران سلامت در حوزه سلامت فعالیت داشتند، اما سفیران سلامت یا سلامتیاران طرح "هر خانه یک پایگاه سلامت" به عنوان نیرو‌های رابط و اصلی ما در خانواده‌ها فعالیت دارند و سطح مراقبت‌های اولیه بهداشتی را یک پله عقب بردیم و سطح پایه در خانواده تعریف کردیم. اکنون، سطح مراقبت‌های اولیه بهداشتی به جای خانه‌های بهداشت، از خانواده‌ها آغاز می‌شود.

رییسی افزود: طرح‌هایی مانند طرح "هر خانه یک پایگاه سلامت" و طرح بسیج ملی کنترل فشارخون، همه گیر، موثر، مفید، اثربخش و کاملا کم هزینه است. برای اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشارخون، یک ریال اضافه هزینه نکردیم بلکه از منابع موجود در بیماری‌های غیرواگیر، این طرح اجرا شد و یا طرح مدارس عاری از پوسیدگی دندان، یک ریال هزینه اضافه برای دولت ندارد بلکه منابع به صورت هدفمند با تاکید بر گروه‌های هدف، هزینه می‌شود.
بیشتر بخوانید: اجرای طرح «هر خانه یک پایگاه سلامت» از سال آینده
او تصریح کرد: طرح "هر خانه یک پایگاه سلامت" دیگر طرح نیست بلکه جزو برنامه‌های وزارت بهداشت است و این برنامه در نظام شبکه بهداشتی و درمانی کشور، ادغام شده است و تمام ۲۱ فاکتور مورد نیاز یک برنامه در نظام شبکه بهداشتی و درمانی برای این برنامه طی شده است.

معاون بهداشت یادآوری کرد: از چالش‌ها و نقاط ضعف موجود در طرح "هر خانه یک پایگاه سلامت" که به صورت آزمایشی در حال اجرا است، استقبال خواهیم کرد، چون می‌خواهیم این برنامه را در کل کشور، اجرا کنیم.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار