احداث ۵ سیل بند در ایلام برای مقابله با سیل

مدیر منابع طبیعی شهرستان ایلام از احداث ۵ سیل بند جدید در دره ارغوان برای جلوگیری از ورود سیل این منطقه به داخل شهر ایلام خبر داد.

احداث ۵ سیل بند در ایلام برای مقابله با سیل

علی احمد محمودی مدیر منابع طبیعی شهرستان ایلام در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛  با اشاره به سیل سال ۹۴ و خسارت‌های آن به زیرساخت‌های شهری شهر ایلام، گفت: عمده این سیل مربوط به ورود روان آب‌های مناطق دره ارغوان، هانیوان و چالیمار بود که بلافاصله ساخت سیل بند در این مناطق در دستور کار قرار گرفت.

او افزود: به همین منظور اقدام به احداث ۵ سازه سنگی ملاتی در منطقه دره ارغوان به حجم ۵ هزار مترمکعب، دو سازه سنگی ملاتی به حجم یک هزار مترمکعب در منطقه هانیوان و ۳ سازه سنگی ملاتی به حجم ۲۵۰۰ متر مکعب در منطقه چالیمار در بالادست شهر ایلام کردیم.

محمودی اضهار کرد: به منظور پیشگیری از سیل منابع طبیعی شهرستان ایلام اقدام به احداث سازه‌های خشکه چین در سر شاخه‌های مناطق کوهستانی دره ارغوان، هانیوان و چالمار به حجم ۹ هزار مترمکعب کرده است.

او هدف اصلی از ساخت سیل بند را جلوگیری از ورود روان آب‌ها به داخل شهر و حفاظت خاک برشمرد و افزود: برای ساخت این سیل بند‌ها بیش از ۲۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات منابع طبیعی هزینه شده است.

مدیر منابع طبیعی شهرستان ایلام افزایش نفوذپذیری خاک، افزایش زمان تمرکز روان اب و تغذیه سفره‌های زیرزمینی را از دیگر عوامل مهم در احداث سیل بند‌ها برشمرد و ادامه داد: با ساخت این سیل بند‌ها امکان ورود سیل مناطق شمالی به داخل شهر ایلام وجود ندارد.

انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.