جریان صدر عراق: برگزاری تظاهرات ضد آمریکایی به هیچ وجه تحت فشارهای ایران نیست

«صلاح العبیدی» به برخی شایعات مبنی بر اینکه مقتدی صدر فراخوان برگزاری تظاهرات ضد آمریکایی را تحت فشار‌های ایران انجام داده است، واکنش نشان داد.

جریان صدر عراق: برگزاری تظاهرات ضد آمریکایی به هیچ وجه تحت فشارهای ایران نیستبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «صلاح العبیدی» سخنگوی رسمی جریان صدر عراق در مصاحبه با شبکه «العراقیه»  اعلام کرد مقتدیصدر خواستار برگزاری تظاهرات حمایت از حاکمیت عراق شده است و ما به هیچ عنوان مانع حضور مردم عراق در این تظاهرات نمی‌شویم.

وی اعلام کرد برگزاری این تظاهرات، قدرت ملت عراق در مقابل دولت آمریکا را به اثبات خواهد رساند. 

العبیدی به برخی شایعات مبنی بر اینکه مقتدی صدر فراخوان برگزاری این تظاهرات را تحت فشارهای ایران انجام داده است واکنش نشان داد و گفت: به هیچ وجه این فراخوان تحت فشارهای ایران نیست.

گفتنی است پیشتر رسانه‌ها اعلام کردند درخواست «مقتدی صدر» رهبر جریان صدر عراق برای مشارکت میلیونی مردم این کشور در تظاهرات جمعه، با استقبال گسترده عراقی‌ها مواجه شده است.

دیروز «قیس خزعلی» دبیرکل جنبش عصائب اهل حق اعلام کرد تظاهرات میلیونی روز جمعه، انقلاب ۱۹۲۰ دوم در عراق خواهد بود.

وی در ادامه سخنان خود گفت: در عراق، ملتی بزرگوار وجود دارد که نمی‌توان این کشور را اشغال کرد. (در این کشور) مردانی مقاوم وجود دارند که اشغالگری آمریکا را به شکست کشانده‌اند.

خزعلی همچنین گفت: قهرمانان عراقی قادر هستند اراده ملت عراق را به نمایش درآورند و اشغالگران را وادار به عقب نشینی کنند.

«قیس خزعلی» دبیرکل جنبش «عصائب اهل الحق» عراق پیشتر تأکید کرده بود: مردم باید با شرکت در تظاهرات میلیونی، این پیام را بدهند که با اشغالگری و تجاوز مخالفند.

همچنین، «اکرم الکعبی» دبیرکل جنبش «نجباء» عراق در توییتر در خصوص تظاهرات روز جمعه اعلام کرده بود: من از مردم عراق می‌خواهم در تظاهرات میلیونی با شعار «نه به آمریکا، ما تحت پرچم عراق دارای حاکمیت متحد هستیم» شرکت کنند. در تابستان ۱۹۲۰ با تظاهرات گسترده مردم عراق، ضد اشغال این کشور انقلابی از سوی نیرو‌های انگلیسی آغاز شد. شورش با گسترش به مناطق شیعه‌نشین پایین و میانی فرات با مرکزیت کربلا شدت گرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار