قرارگیری دوج Viper 2006 در فهرست سریع‌ترین خودروهای جهان

در طی انجام چند آزمایش سرعت، خودرو قدیمی دوج Viper 2006 موفق به ثبت سرعت ۲۵۲ مایل بر ساعت شد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، تاکنون خودرو‌های زیادی بودند که با ۲۰۵ مایل سرعت، مانند یک سفینه فضایی حرکت می‌کنند. اما تا به حال هیچ خودرویی همانند Dodge Viper وجود نداشته است که علیرغم سن بالای خودرو بتواند به چنین سرعتی دست یابد. در واقع چنین خودرویی دیده نشده بود تا اینکه آزمایشی بر روی یک مدل Viper 2006 انجام گرفت. این مدل قدیمی ۲۵۲ مایل بر ساعت سرعت دارد و جالب آنجاست که رفت و آمد آن کاملا در خیابان قانونی است. البته این خودرو از مشخصات فنی اولیه برخوردار نیست و تجهیزات جدیدی بر روی آن نصب شده است. هیچ جزئیاتی از تجهیزات نصب شده منتشر نشده است، اما گفته می‌شود این خودرو با کمک توربو می‌تواند تا ۱۴۰۰ اسب بخار را پردازش کند.

جزئیات آزمایش صورت گرفته

این خودرو در ابتدا برای تست کردن موتوری جدید و همچنین چرخ‌ها مورد آزمایش قرار گرفت. با توجه به چتر توقف سرعت، مشخص است که این آزمایش از سرعت بالایی برخوردار بوده است. مشخص نیست که انتظار دست یابی به سرعت ۲۵۲ مایل بر ساعت می‌رفت یا خیر، اما واضح است که چتر قرار داده شده در پشت خودرو کاملا مفید واقع شده است.

انجام آزمایش بر روی سریع‌ترین خودرو نسبتا قدیمی جهان

زمان زیادی برای این خودرو طول نکشید تا به سرعت مذکور برسد. با اینکه Dodge Viper در ابتدا کمی سنگین حرکت را شروع می‌کند، اما از ۱۰۰ مایل بر ساعت تا ۲۰۰ مایل بر ساعت را تنها در ۱۰ ثانیه طی می‌کند و با کمی صبر به ۲۴۰ می‌رسد. استفاده از توربو‌ها کمک می‌کند تا خودرو به ۲۵۰ برسد. با اینکه بر روی نمایشگر خودرو عدد ۲۵۳ مایل بر ساعت مشخص می‌شود، اما با استفاده از دستگاه‌های کنترل سرعت عدد ۲۵۲.۵۸۸ مایل بر ساعت به ثبت رسیده است.

انجام آزمایش بر روی سریع‌ترین خودرو نسبتا قدیمی جهان

در یک گزارش منتشر شده پس از آزمایش مسئولین تست مشخص کردند که برای ارزیابی میزان سرعت از یک صفحه نمایش در داخل خودرو با سیستم عامل Garmin استفاده می‌کنند و همچنین مسئولیت سنجش سرعت از خارج خودرو بر عهده نمایندگان سازمان ثبت کننده رکورد‌های گینس بوده است. گفتنی است که این عنوان یکی از ده خودرو سریع‌ جهان به حساب می‌آید.

انجام آزمایش بر روی سریع‌ترین خودرو نسبتا قدیمی جهان


بیشتر بخوانید: طراحی مفهومی شرکت لکسوس برای خودروهای ماه‌نورد


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار