با افتخار ایرانی تولید می کنیم

شرکت توسعه صنایع ریلی ایرانیان (ایریکو) که این روز‌ها لقب خانه ریل باس ایران را گرفته تنها شرکت دانش بنیان ریلی در کشور به شمار می‌آید که با افتخار کالای ایرانی تولید می کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، پیشرفت و توسعه هر سازمانی بی‌شک در گرو آشنایی با علوم روز دنیا و بهره‎ گیری صحیح از آن‌ها است.

راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران نیز به عنوان طلایه‌دار این موضوع، همواره سعی در تعریف و انجام پروژه‌هایی داشته که علاوه بر آنکه در مرز دانش قرار گرفته‌اند بلکه بیشترین کارآیی را هم برای کشور داشته باشند.

حمل و نقل یکی از نیاز‌های اولیه جوامع برای توسعه به شمار می‌آید و هر نوع فعالیت اقتصادی به آن وابسته است.

پس انقلاب شکوهمند اسلامی صنعت حمل و نقل کشور نیز با تغییر و تحولات چشمگیری رو به رو بوده است، تغییراتی از جنس موفقیت و توسعه.

ایریکو در مسیر توسعه

شرکت توسعه صنایع ریلی ایرانیان (ایریکو) نمونه بارز دست یابی به موفقیت در طی سال‌های اخیر است.

خانه ریل باس ایران تنها شرکت دانش بنیان ریلی در کشور است

در تیر ماه سال ۱۳۸۲ بمنظور تولید خودرو‌های ریلی درون شهری و حومه‌ای تاسیس و در تیرماه سال ۱۳۸۷ ساخت آزمایشی واگن شروع و در دی ماه همان سال کارخانه ایریکو با ظرفیت تولید ۲۰۰ دستگاه درسال (در فاز اول) رسما افتتاح گردید.

واگن‌های مسافری از قبیل واگن‌های مترو، ریل باس، منوریل و قطارسبک شهری و همچنین لوکومتیو از عمده محصولاتی است که شرکت ایریکو با اخذ قرارداد نسبت به ساخت آن‌ها اقدام نموده است.

صفر تا صد تولیدات در خانه ریل باس ایران با افتخار ایرانی است

شرکت ایریکو یک شرکت چابک در منطقه شناخته شده و همچنین افزایش تنوع محصول جهت دست‌یابی به سبد کامل محصولات و حضور در بازار‌های جهانی از مهم‌ترین اهداف ایریکو است.

شرکتی که پایه‌های آن روی علم دانش بنیان بنا شده و با جذب نیرو‌های متخصص و علمی قدم در مسیر تولید و توسعه گذاشته است.

صفر تا صد تولیدات در خانه ریل باس ایران با افتخار ایرانی است

افتخار ایریکو تولید واگن‌های وطنی است که از نظر کیفیت در مقایسه با محصولات مشابه خارجی در بازار‌های داخلی و حتی خارجی حرفی برای گفتن دارد.

در خرداد ماه امسال بود که بزرگترین خط تولید و تست واگن‌های متروی کشور با حضور دکتر جهانگیری معاون اول محترم رئیس جمهور در شرکت ایریکو به طور رسمی افتتاح و به بهره برداری رسید.

گفتنی است واگن‌های متروی تولید شده در این شرکت به صورت ۵ واگنه با برق بالا سری با سرعت ۸۰ کیلومتر در ساعت و ظرفیت کلی ۱۳۳۶ مسافر که از این تعداد ۱۹۲ نفر ظرفیت مسافر نشسته می‌باشد.

به زودی اولین واگن های مترو از تولیدات ایریکو به حرکت در می آید

این شرکت به صورت سفارشی برای شهر‌های اصفهان، شیراز، تبریز، قم و کرج واگن مترو تولید خواهد کرد و همین طور توان داخلی در تولید این محصول ۵۵ درصد می‌باشد.

گفتنی است که این واگن های تولیدی به زودی در این استان ها روی ریل به حرکت در می آیند.

اسلامی مدیر عامل شرکت ایریکو در گفتگو با خبرنگارگروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، با بیان این که شرکت ایریکو تنها شرکت دانش بنیان ریلی در کشور است گفت: در حوزه ریل باس باتوان نیرو‌های متخصص و کاربلد توانسته ایم تا دانش فنی این تولید را به دست بیاوریم.

صفر تا صد تولیدات در خانه ریل باس ایران با افتخار ایرانی است

او افزود: در حال حاضر هم می‌توانیم تا در این حوزه تغییرات لازم که مورد نظر کارفرما‌ها می‌باشد را اعمال کنیم.

تولید ایرانی، افتخار ملی

حالا ۱۰ شرکت وابسته تحت نظر این مجموعه فعال است که هر کدام هزاران هزار فرصت شغلی در این حوزه را ایجاد کرده است.

آقای اسلامی حالا با افتخار می‌گوید که روند تولید در این شرکت و کارخانه از ابتدا تا انتها ایرانی است.

خانه ریل باس ایران تنها شرکت دانش بنیان ریلی در کشور است

او همچنین خاطر نشان کرد که اشتغالزایی که در طی این سال‌ها حادث شده است و مهمتر از آن دستیابی به دانش فنی در این صنعت لذت بخش‌ترین قسمت کار ما به حساب می‌آید.

میرعامل ایریکو گفت: ایریکو اولین شرکت تولیدی در زمینه طراحی بدنه، بوژی و ساخت واگن با برند ایرانی می‌باشد که محصولات خود را با استفاده از بهترین و با تجربه‌ترین‌های صنعت ریلی ایران و با انتقال دانش و تکنولوژی از پیشرفته‌ترین شرکت‌های ریلی جهان، تولید می‌نماید.

صفر تا صد تولیدات در خانه ریل باس ایران با افتخار ایرانی است

به گفته اسلامی تا سال ۱۴۰۴ تعداد واگن‌های مسافری باید ۲ برابر شود که البته باید گفت که نیمی از این اتفاق خوشایند به دست جوانان این شرکت عملی خواهد شد.

مهندس ابهری مدیر نگهداری این شرکت در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، گفت: ایریکو به واسطه برخورداری از خط تولید انعطاف پذیر و حضور متخصصان داخلی صنعت ریلی کشور در حال حاضر طراحی و تولید انواع خودرو ریلی، ریل باس، واگن مترو، واگن‌های باری لبه کوتاه و لبه بلند، طراحی و تولید بورژی، ساخت قطعات و اجزاء واگن، تعمیرات و نگهداری ناوگان و ارائه خدمات مشاوره‌ای را انجام می‌دهد.

صفر تا صد تولیدات در خانه ریل باس ایران با افتخار ایرانی است

راه اندازی و نوسازی واگن‌های فرسوده‌ای که از ریل خارج می‌شد دیگر فکر بکر کارکنان فعال و دلسوز این شرکت به شمار می‌آید.

کاربلد‌هایی که به کمک همین علم و دانش خودشان حدود ۳۵۰ واگن در کشور را مانند روز اولش کردند تا روی ریل به حرکت در آیند.

آمار‌ها نشان می‌دهد که در حال حاضر ۲ هزار و ۴۰۰ واگن مسافری توسط ۱۱ شرکت ریلی و در مسیر‌های ریلی سیر می‌کنند.

در چند روز گذشته یعنی در ۸ دی ماه سال ۹۸، ٢٤٣ دستگاه واگن مسافری و باری، خودکشش و لکوموتیو جدید هم رونمایی و وارد شبکه ریلی کشور شد.

گفتنی است که این واگن‌ها ظرف مدت چهار ماه و توسط سه کارخانه داخلی ایریکو، واگن پارس و فولاد درخشان تولید شده است و با برنامه ریزی‌های انجام شده این آمار تا پایان سال به ۲۷۰ واگن و لکوموتیو خواهد رسید.

انتهای پیام / ک
گزارش از کبری اسلامی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.