شرکت آب و فاضلاب کشور هشدار داد؛

احتمال یخ زدگی لوله و ترکیدگی کنتور‌های آب در استان های غربی و شمال غربی

مدیرکل دفتر مدیریت مصرف شرکت آب و فاضلاب کشور، درباره احتمال یخ‌زدگی و ترکیدگی کنتور‌ها و لوله‌های آب به علت افزایش برودت هوا هشدار داد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از صدا و سیما، علی سید زاده با اشاره به اینکه در زمان‌هایی که دمای هوا به صورت یکباره کاهش می‌یابد و به زیر صفر درجه می‌رسد، احتمال یخ زدگی افزایش می‌یابد، گفت: طبق پیش بینی‌های هواشناسی، استان‌های غربی و شمال غربی در معرض این اتفاق هستند.

وی با بیان اینکه راهکار‌های ساده‌ای برای جلوگیری از یخ زدگی کنتور و لوله‌های انشعاب آب وجود دارد، افزود: قرار دادن کیسه‌هایی که در آن پشم شیشه قرار گرفته است یا گونی‌هایی با پوشال، کیسه‌های حاوی خاک اره، کاه و سایر الیاف طبیعی و مصنوعی در داخل محفظه کنتور و عایق کردن لوله‌های سطحی و لوله‌هایی که از کنتور به داخل ساختمان می‌آیند مانع از یخ زدگی و ترکیدگی کنتور و لوله‌ها خواهد شد.

مدیرکل دفتر مدیریت مصرف آبفای کشور ادامه داد: نکته مهم در این حادثه، زمانی است که کنتور و لوله یخ زده است؛ در این حالت اصلا نباید از حرارت مستقیم و یا ریختن آب جوش بر روی کنتور و یا لوله برای یخ زدایی استفاده کرد.

سیدزاده گفت: در این حالت برای یخ زدایی باید از آب ولرم و استفاده از دستمال‌هایی که به آب داغ آغشته هستند، استفاده کرد.

وی افزود: رعایت این نکات ساده، مانع از ترکیدگی لوله و کنتور خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: کاهش دما ، انشعاب آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار