فرکی: مربی ایرانی می‌تواند تیم ملی فوتبال را از بحران فعلی خارج کند/ مقابل نساجی به دنبال پیروزی هستیم

سرمربی تیم فوتبال پیکان تهران گفت: در بازی اول از نیم فصل دوم رقابت‌های لیگ برتر باید مقابل نساجی مازندران پیروز شویم.

حسین فرکی سرمربی تیم فوتبال پیکان تهران در گفت‌وگو با  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،  در خصوص فعالیت نقل و انتقالاتی تیمش برای نیم  فصل دوم رقابت‌های لیگ برتر عنوان کرد: ما بر حسب شرایط با توجه به اینکه  ۳ بازیکن تیممان را ترک کردند، ۳ بازیکن جدید را به تیم اضافه کردیم که اولویت ما در جذب دروازه‌بان بود و به همین دلیل آرام هایراپطیان را از تیم ملی ارمنستان به پیکان آوردیم. البته هنوز جایگزینی برای اسماعیل شریفات پیدا نکردیم، اما ابراهیم صالحی فراز امامعلی و شاید بازیکنانی در تیم امید پیکان هستند که قابلیت حضور در خط حمله را دارند.

وی افزود: ضمن اینکه در نقل و انتقالات بازیکنان خوب سهم تیم‌های مدعی و متمول لیگ برتری می‌شوند که شرایط مالی خوبی دارند که ما از بهره مندی محروم هستیم و نمی‌توانیم مانند آن‌ها بازیکن جدید جذب کنیم.


بيشتر بخوانيد: پيکان سه بازيکن جديد جذب کرد


مقابل نساجی به دنبال پیروزی هستیم

سرمربی تیم پیکان تهران در خصوص بازی پیش روی تیمش مقابل نساجی مازندران عنوان کرد: نساجی تیم بسیار قابل احترامی است و مانند چند تیم  دیگر لیگ برتری پرشور و با پتانسیل است در ضمن اینکه نماینده خوب استان مازندران و تیم ریشه داری محسوب می‌شود و حالا هم با همکاری بخش خصوصی بازیکنان خوبی را برای نیم فصل دوم در اختیار گرفته است است و مطمئناً این بازیکنان می‌تواند به آن‌ها کمک کند. اما اولویت ما این است در این بازی خانگی نتیجه بازی رفت را در نیم فصل اول جبران کنیم و بدشانسی که در آن بازی با توجه به پرگل بودن این دیدار برای ما به وجود آمد را به فراموشی سپرده و در این بازی پیروز شویم.

ایرانی کردن نیمکت تیم ملی به نفع فوتبال است

فرکی همچنین در مورد اینکه آیا پیشنهادی از فدراسیون فوتبال ایران برای هدایت سرمربیگری تیم ملی فوتبال دریافت کرده است یا خیر عنوان کرد: خیر هیچ صحبتی با من نشده است، اما شخصاً با توجه به شرایط فعلی فکر می‌کنم ایرانیزه کردن نیمکت تیم ملی فوتبال ایران به نفع ما باشد و با احترام به تمام خارجی ها، اما نظر من روی مربی ایرانی است و ضمن اینکه موفقیت آن‌ها در تیم ملی می‌تواند انگیزه‌ای برای بهتر کردن اوضاع فوتبال کشور ما باشد.

مربی ایرانی می‌تواند تیم ملی را از بحران فعلی خارج کند

او افزود: به مربیان ایرانی باید در شرایط فعلی فرصت دیده شدن را بدهیم. واقعاً چه تضمینی است که مربی خارجی، تیم ملی را به جام جهانی بفرستد، اما مربی ایرانی نتواند؟ با توجه به اینکه شرایط بحرانی را یک مربی خارجی برای صعود تیم ملی به جام جهانی رقم زده است بهتر است این فرصت را در اختیار یک مربی ایرانی بگذاریم تا ما را به جام جهانی قطر ببرد.

با جدایی مغانلو و واسعی مخالفت کردم

فرکی همچنین در مورد ماندنی شدن شهریار مقانلو و سعید واسعی در تیم‌پیکان بیان کرد: بعضی از تیم‌های لیگ برتری روی این ۲ بازیکن تمرکز کرده بودند. البته این بازیکنان حق دارند که به فکر پیشرفت شان باشند و دیده شوند، اما من شخصاً مخالف حضور آن‌ها در تیم‌های استقلال و پرسپولیس بودم و همچنین مدیریت باشگاه هم با این اتفاق مشکل داشت و طی تماسی که با مغانلو  داشتم از او درخواست کردم تا در پیکان بماند، چون با توجه به تجربه‌ای که در فوتبال دارم می‌دانم که این انتقال‌ها در اواسط فصل به ضرر بازیکن خواهد بود و بهتر است در فصل‌های آتی رفتن از پیکان را دنبال کند.

امکان معاوضه بازیکنان با تیم‌های دیگر را نداشتیم

او همچنین ادامه داد: با این حال از تیم‌هایی که به باشگاه پیکان نامه زده بودند، عذرخواهی کردیم. حتی آن‌ها درخواست داشتند تا معاوضه بازیکنان با تیم ما صورت بگیرد، اما پست‌هایی که ما بازیکن می‌خواستیم آن‌ها توانایی در اختیار گذاشتن بازیکنانشان را به ما نداشتند بنا براین این قضیه به طور کلی منتفی شد.

مطالباتمان دیر يا زود پرداخت می‌شود

فرکی در انتها در مورد دریافتی‌های چند وقت اخیر خود و کادر فنی اش را بیان کرد: تیم‌های زیادی در لیگ برتر هستند که با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می‌کنند، اما مشکل ما در پیکان این است که دیر یا زود دستمزد‌ها پرداخت می‌شود و تنها در مدت زمان پرداخت مطالبات  است که مشکل داریم.


بيشتر بخوانيد: شریفات از پیکان جدا شد


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار