رئیس قوه قضاییه مطرح کرد؛

پیشگیری از وقوع جرم در دستور کار مدیران/ پرونده‌هایی با شاکیان زیاد به صورت ویژه دنبال شود

رئیس قوه قضاییه گفت: در دیدار‌های امروز با مدیران استان موضوع پیشگیری از وقوع جرم نیز مورد تاکید قرار گرفت.

پیشگیری از وقوع جرم در دستور کار مدیران استانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در پایان سفر خود به یزد در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به ضرورت توجه به موضوع پیشگیری از وقوع جرم گفت: در این ارتباط کارگروهی تعیین شد تا پیشگیری از وقوع جرم را در استان بررسی کنند که در این کارگروه از دانشگاهیان نیز کمک گرفته خواهد شد، زیرا معتقدیم زیبنده استان دارالعلم و دارالعباده یزد نیست که برخی از آسیب‌ها را در آن شاهد باشیم.

او در مورد پرونده‌های معوقه در محاکم قضایی استان نیز گفت: تدابیری اندیشیده شد تا روند رسیدگی به پرونده‌ها به ویژه پرونده‌هایی که شاکیان زیادی دارند به صورت ویژه دنبال شود.

رئیس دستگاه قضا در ادامه گفت: یک هفته قبل از سفرش به یزد با حضور حدود ۴۰ نفر از بخش‌های مختلف این نهاد و استان یزد، کمبود‌ها، کاستی‌ها و نقاط مثبت و منفی را بررسی کردند و در آستانه سفر نیز تعدادی از مسئولان قوه قضاییه در قالب ۱۷ هیات به شهرستان‌ها اعزام شدند و عملکرد دستگاه‌های وابسته به این نهاد را بررسی کردند.

او افزود: نتیجه این بررسی‌ها جمع بندی شد و در جلسه سه ساعته شورای عالی قضایی با حضور مسئولان استان، گزارش همه این هیات‌ها طرح شد و تصمیماتی نیز در رابطه با رفع مشکلات به صورت فوری اتخاذ شد.

رئیسی عنوان کرد: پزشکی قانونی، برخی زندان‌ها و… مشکلاتی داشتند که مقرر شد به این موارد نیز رسیدگی شود.

رئیس قوه قضاییه ادامه داد: ۸۰۰ میلیارد ریال از بودجه‌های قوه قضاییه و منابع استانی برای پرداخت به دستگاه‌های مختلف برای رفع مشکلات آنها نیز در نظر گرفته شد و همچنین تدابیری اتخاذ شد تا زندانیان غیربومی که خانواده‌های آنها در استان‌های دیگر ساکن هستند و خود متقاضی انتقال باشند به استان محل اقامت خود منتقل شوند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در ادامه بر فعال شدن حوزه گردشگری تاکید کرد و افزود: استان یزد این ظرفیت را دارد که در این ارتباط بیشتر سرمایه گذاری کند.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به اینکه یکی از دغدغه مسئولان یزد مهاجرپذیر شدن استان است، گفت: در این زمینه مقرر شد تا راهبرد جدی از سوی مدیران تدوین شود تا در شورای عالی سران قوا مورد بررسی قرار گیرد.

اوهمچنین اظهار امیدواری کرد که مکتب شهید سلیمانی نیز مورد توجه گروه‌های مختلف قرار گیرد و مردم هم بیشتر با آن آشنا شوند.

انتهای پیام/ ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۸:۳۵ ۰۴ بهمن ۱۳۹۸
مدیران خودشان از همه خطرناکترن