استانداری کرمانشاه ونشست با متولیان حوزه منابع طبیعی

معاونت هماهنگی امور اجتمایی واقتصادی استانداری کرمانشاه میزبان متولیان عرصه‌های منابع طبیعی استان کرمانشاه بود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،کولانی مدیر کل منابع طبیعی استان کرمانشاه گفت :  ما خود بدنبال بهره برداری بهینه از ظرفیت‌ها در عرصه‌های کم بازده منابع طبیعی ودرصورت همکاری کم بازده کشاورزی برای اجرای طرح‌های منابع طبیعی بویژه در بحث گیاهان دارویی وخوراکی هستیم که علاوه بر حفظ واحیای عرصه‌های منابع طبیعی وپیشگیری از بهره برداری بی رویه که رسالت ما هست زمینه توانمند سازی جوامع محلی که بهره برداران اولیه ما به شمار می‌روند را فراهم نماید.

چامه معاونت آبخیزداری نکات مهمی را در خصوص اجرای طرح قنات معکوس در دشت‌های مستعد استان. ایجاد بند در دره‌ها که زمینه ساز بهربرداری آب برای کشت‌های پائین دست را فراهم می‌آورد. رابا ذکر این مطلب که نظرات آبفای روستایی هم در این خصوص تاثیر گذار باشد را ارائه نمودند.

زنگنه معاونت فنی با ارائه نکات مهم کارشناسی در خصوص حفظ درختان بلوط ومیوه آن به جهات مختلف اعم ازتاثیر گذار بودن آن در توسعه طبیعی جنگل، تامین خوراک دام وبسیاری از حیوانات وحشی، میزبان بودن برخی افات وجلوگیری از سرایت آن‌ها به کشاورزی وزراعت مردم و.... ذکر کرد وگفت: بهبود حال جنگل‌ها برای ما بایستی اولویت داشته باشد.

عزیزی رئیس اداره بهره برداری با ارائه نکات مهمی در خصوص گیاهان دارویی، حسن زاده رئیس اداره آموزش وترویج در خصوص وضعیت تعاونی‌ها واینکه صندوق توسعه تعاونی‌های منابع طبیعی در مورد سهم دولت در راه اندازی فعلا با مشکل جذب مواجه است و محمدی رئیس اداره استعداد یابی در خصوص حذف هر گونه دیدگاه در خصوص خدشه وارد کردن بر قوانین منابع طبیعی علی الخصوص جنگل که خط قرمز سازمان جنگ‌ها به عنوان متولی حفظ انفال ومنابعی که متعلق به تمامی نسلهاست مواردی را ارائه نمودند.

بیانات مدیران کل دفاتر استانداری به عنوان دستاورد ومصوبه به شرح ذیل ثبت گردید با این مضمون که:
۱- برنامه تهیه شود که منابع طبیعی به عنوان متولی حفظ این سرما یه‌های چه کمکی می‌تواند بکند که هم جنگل‌ها ومراتع حفظ شود. هم مشارکت در آن باشد وبه نوعی اقتصادی هم بشود.
۲-فرمانداران را در کار‌های منابع طبیعی مشارکت دهید تا در موقع بودجه ریزی برای آن‌ها اولویت داشته باشید.
۳-سازمان آب را با خود هماهنگ کنید.
۴-بر روی اجرای طرح‌های لکه‌ای با توجه به ظرفیت‌ها ومشارکت مردم کار کنید.
۵-طرح‌های شکست خورده وآسیب دیده آبخیزداری را احیا کنید.
۶-بازار گیاهان دارویی را رونق بخشیده وموثر کنیم.
۷-  باباخانی کمیته گیاهان دارویی را در استانداری تشکیل دهند.
۸- باباخانی مسئله صندوق وسهم دولت را با منابع طبیعی بررسی وگزینه بهتر را در صندوق مستقل ویا ادغام با جهاد را بررسی نمایند.

حاتمی معاونت هماهنگی امور اجتمایی واقتصادی استانداری کرمانشاه گفت در موارد لزوم که فعالیت‌ها توجیح اقتصادی داشته باشد ما تسهیلات ارزان قیمت هم به بهره برداران پرداخت خواهیم نمودودر مورد سامانه‌های استحصال اب هم همکاری خواهیم کرد .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار