یک مقام مسئول اعلام کرد:

افزایش سود وام افرادی که مسکن مهر خود را تحویل نمی‌گیرند/یارانه ۱۰۰ میلیونی دولت به ازای هر مسکن مهر

مدیر امور مسکن شرکت عمران شهر‌های جدید گفت: سود وام کسانی که مسکن مهر خود را تحویل نمی‌گیرند، به ۱۸ درصد افزایش می‌یابد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وزارت راه و شهرسازی، نادر عربی، مدیرکل دفتر توسعه امور مسکن شرکت عمران شهر‌های جدید وزارت راه و شهرسازی گفت: سود وام کسانی که واحد مسکن مهر خود را تحویل نمی‌گیرند، به ۱۸ درصد افزایش می‌یابد.

وی درباره واگذاری واحد‌های مسکن مهر در شهر‌های جدید، گفت: در سطح شهر‌های جدید از کل واحد‌های مسکن مهر مورد تعهد وزارت راه و شهرسازی که در حدود ۳۵۰ هزار واحد است، ابنیه ۳۳۵ هزار واحد کامل شده و ۲۵۰ هزار واحد نیز به متقاضیان تحویل داده شده است.

این مقام مسئول در وزارت راه و شهرسازی با اشاره به این که حدود ۸۰ هزار واحد مسکن مهر، اکنون آماده تحویل است، افزود: این تعداد به ویژه در شهر‌های پردیس و پرند قرار دارد.

عربی گفت: در حدود ۲۵۰ هزار واحد از واحد‌های مسکن مهر در شهر‌های جدید حومه تهران قرار دارد و ابنیه مسکن مهر در اغلب شهر‌های جدید، تکمیل و بخش اعظم واحد‌ها به مالکان تحویل داده شده است.

وی با اشاره به این که به جز شهر‌های جدید حومه تهران به ندرت شهر جدیدی داریم که واحد مسکن مهر نیمه تمام داشته باشد، افزود: در این شهر‌ها مسکن مهر یا در مرحله فروش اقساطی قرار دارد و یا تحویل داده شده است.

مدیرکل دفتر توسعه امور مسکن شرکت عمران شهر‌های جدید، مشکلات مسکن مهر‌های ناتمام شهر‌های حومه تهران را چند دلیل دانست و تصریح کرد: در این شهر‌ها مسکن مهر به صورت انبوه سازی بوده است؛ به نحوی که در حدود صد هزار واحد مسکن مهر در هر یک از شهر‌های پردیس و پرند ساخته می‌شود که این واحد‌ها عمومأ در زمین‌های بکر فاقد امکانات و خدمات ساخته شده است؛ بنابراین تا آماده شدن زمین برای ساخت، زمان زیادی صرف شده و همه این موارد به روند طولانی ساخت واحد‌ها منجر شده است. در این مدت قیمت‌ها نیز افزایش یافته است.

وی افزود: در عین حال این طرح‌ها قرار بوده است که با پول خود مردم و تسهیلات بانکی ساخته شود. ما تعداد کمی متقاضی داریم که واحد آن‌ها فروش اقساطی شده، اما تحویل داده نشده است.

عربی با بیان اینکه عمده مشکل نیز چند مورد نقص اساسی نظیر نبود آسانسور است، گفت: نبود آسانسور در سال‌های گذشته یکی از مشکلات اساسی به ویژه در طرح‌های انبوه سازی مسکن مهر بوده است که خوشبختانه این مشکل هم اکنون حل و فصل شده است که نمونه آن، طرح‌های مسکن مهر پردیس در مرحله یازده است که در اغلب موارد آسانسور یا نصب شده و یا خریداری شده و در حال نصب است و در برخی مراحل مثل مرحله هشت پردیس نیز این مورد به تدریج در حال انجام است.

وی با اشاره به ۱۰ هزار واحد آماده واگذاری در شهر جدید پردیس، افزود: در بیشتر موارد مردم برای تحویل واحد مراجعه نکرده اند برای مثال در مرحله یازده پردیس واحد‌ها با تمامی امکانات و متناسب با قراردادی که با سازنده بسته شده است واگذار می‌شود.

عربی گفت: واحد‌های مناطق چهار و پنج مرجله یازده پردیس با تمام امکانات و متناسب با قراردادی که با سازنده بسته شده، تکمیل و به متقاضیان تحویل داده شده است.

وی افزود: در عین حال در همین طرح ها، دولت به ازای هر واحد در حدود یک صد میلیون تومان از منابع داخلی خود هزینه کرده است. ولی تلاش می‌شود تا زمانی که واحد سکونت پذیر نباشد تحویل داده نشود.

عربی گفت: در مواردی نیز حتما نیاز به حضور متقاضی در واحد است تا تمام امکانات کامل شود. برای مثال در مورد انشعابات، شبکه آماده است و برای نصب کنتور، متقاضی حتما باید در واحد ساکن شود. البته ممکن است در برخی طرح‌ها ایراداتی وجود داشته باشد، اما در زمان تحویل، چک لیستی وجود دارد که با حضور متقاضی، سازنده و نماینده شرکت عمران شهر جدید، بررسی می‌شود و در صورت نقص سازنده موظف است تا شش ماه پس از تحویل این نقایص را برطرف کند.

وی واسطه گری در خرید و فروش واحد‌های مسکن مهر را یکی از مشکلات شهر‌های جدید برشمرد و افزود: تلاش می‌شود این موضوع نیز سر و سامان پیدا کند.

عربی گفت: هم اکنون مصوبه‌ای را تهیه کرده ایم که در صورت تصویب، با این موارد برخورد می‌شود و سود وام بانکی واحد‌هایی که تحویل گرفته نمی‌شود از چهار به ۱۸ درصد افزایش یابد.

انتهای پیام/

برچسب ها: وام مسکن ، مسکن مهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۸:۲۷ ۰۴ بهمن ۱۳۹۸
برو زودتر مسکنت را تحویل بگیر // اون سودی که بهت میدن هیچ برکتی تو زندگیت نمیاره // شک نکن
آخرین اخبار