معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی پایتخت خبر داد؛

شناسایی ستوان دوم قلابی

معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری سارق مامور نما که سوژه هایش را در فضای مجازی به دام می‌انداخت، خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ کارآگاه احمد نجفی معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی پایتخت با اشاره به دستگیری سارق مامور نما اظهار کرد: مردی با مراجعه به کلانتری ۱۰۸ نواب و طرح شکایتی اعلام کرد، بیستم مهر ماه از طریق فضای مجازی با فردی به نام پوریا آشنا شدم و او خودش را مامور معرفی کرد و بیان داشت که می‌تواند برایم موتور سنگین با قیمت پایین خریداری کند و من نیز برای خرید موتورسیکلت مبلغ ۱۶۵ میلیون ریال وجه نقد به او پرداخت کردم. ولی پس از دریافت متواری شده است.

معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ افزود: با توجه به موضوع پرونده رسیدگی تخصصی در اختیار کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی قرار گرفت و در بررسی‌های انجام شده از سوابق موجود مشخص شد که متهم از افراد دیگری نیز به همین شیوه اخاذی کرده است.

او مطرح کرد: با تجمیع اطلاعات دریافتتی مشخص شد که متهم تمامی مال باختگان یک نفر بوده و با انتشار تصویری از خود (ملبس به پوشش نظامی با درجه ستواندومی) در فضای مجازی اعتماد سوژه‌های مورد نظر را به خود جلب و سپس اخاذی کرده است.

این مقام انظامی تصریح کرد: با پیگیری و انجام اقدامات فنی پلیسی هویت "پوریا ۳۱ ساله " شناسایی و مشخص شد که متهم سایقه دار بوده و پیشتر تحت عناویم مجرمانه سرقت و جعل احکام دولتی دستگیر شده است.

سرهنگ نجفی با اشاره به اینکه در ادامه تحقیقات پلیسی، منزل پدر وی واقع در خیابان رودکی شناسایی شد و کارآگاهان متوجه شدند متهم به طور مستمر به آنجا تردد دارد، گفت: از سوی دیگر پاتوق وی در میدان قزوین شناسایی شد.

این مقام پلیسی عنوان کرد: با دستور قضائی متهم در سی ام دی ماه در یک عملیات ضربتی در مخفیگاهش دستگیر و یک دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ نوک مدادی رنگ که در اختیارش بود، توقیف شد.

معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی پایتخت گفت: با انتقال متهم به پلیس آگاهی، در تحقیقات انجام شده علیرغم انکار اولیه در نهایت به ارتکاب سرقت‌های متعدد از جمله سرقت و اخاذی از چهار مال باخته پرونده صراحتاً اقرار کرد و متهم با دستور مقام قضائی به منظور تحقیقات تکمیلی و شناسایی سایر شاکیان در اختیار اداره پنجم پلیس آگاهی قرار دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار