ساخت پهباد سم پاشی برای مصارف کشاورزی

مدیر عملیات یک شرکت دانش بنیان از ساخت پهپادی خبر داد که از کیفیت بالایی برخوردار است و می‌تواند یک هکتار زمین را در ظرف ۹ دقیقه سم پاشی کند.

میثم اسفندیارفر مدیر عملیات یک شرکت دانش بنیان حوزه فناوری گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: ما یک شرکت دانش بنیانی هستیم که با تولید یک پهباد کشاورزی دروازه‌ای نوین جهت ورود به دنیای کشاورزی هوشمند بازکردیم.

او در ادامه گفت: این فناوری پیشرفته جهت سمپاشی، محلول پاشی و کود پاشی انواع مزارع و متناسب با شرایط آب و هوایی ایران و انجام عملیات پرواز هوشمند در روز و شب مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اسفندیار فر بیان کرد: این پهباد با حمل ۱۰ لیتر محلول در هر پرواز و همچنین محلول پاشی یک هکتار در هر پرواز ۹ دقیقه‌ای می‌تواند صرفه‌جویی ۹۵ درصدی در آب و ۳۰ درصد در کود و سم داشته باشند.


بیشتر بخوانید:تولید کیسه‌های نانویی زیست تخریب پذیر در کشور


او افزود: این پهباد با دقت بالا در پرواز و پوشش یکنواخت و کامل مزرعه و حذف تلفات محصول می‌شود و با نرم افزار هدایت هوشمند و پیشرفته مبتنی بر اندروید کنترل می‌شود و همچنین مورد تایید مرکز توسعه مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی است.

مدیر عملیات شرکت دانش بنیان تصریح کرد: این محصول نسبت به نمونه خارجی خود ۱۰۰ میلیون تومان قیمت کمتری دارد و از کیفیت بسیار بالایی در برابر شرایط جوی هوا برخوردار است.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.