خطیب نماز جمعه امروز گرگان:

اقتدار ملی در گرو حضور مردم است

خطیب نماز جمعه امروز گرگان گفت : لازم است افراد مسئول در قوای مختلف، انسان‌های مؤمن، متفکر، آگاه و اهل فن باشند و امیدواریم همه ما در روز انتخابات به وظیفه ملی خود یعنی انتخاب این افراد عمل کنیم.

لیوانی

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،  امام جمعه موقت گرگان ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان، با بیان اینکه مقام معظم رهبری در خطبه‌های نماز جمعه هفته گذشته نکات مهم و کلیدی مانند لزوم قوی شدن ملت ایران را مطرح کردند گفت: باید از جهات مختلف اعم از اقتصادی، علمی، نظامی، فرهنگی و ... قوی شویم، زیرا در این صورت است که به اجتماع و وحدت دست می‌یابد و اقتدار ملی حاصل می‌شود.
 
حجت‌الاسلام قاسم لیوانی حضور پرشور در نماز جمعه را یکی از مصادیق اجتماع و گردهم آمدن مردم دانست و گفت:حضور پرشور و وصف‌ناپذیر ملت ایران در مناسبت‌های مختلف اعم از نماز جمعه، ۲۲بهمن و ... برای کشور، اقتدار ملی به ارمغان می‌آورد.

او به انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و افزود: به مردم توصیه می‌کنم در انتخابات حضور چشمگیر و گسترده داشته باشند، زیرا هر چه مشارکت بیشتر شود اقتدار ملی و قدرت ایران اسلامی افزایش می‌یابد.

لیوانی با بیان اینکه اگر حضور مردم در انتخابات کمرنگ باشد دشمنان فرصتی برای سوء‌استفاده پیدا می‌کنند گفت: مردم افرادی را به مجلس بفرستند که به درد کشور بخورند و متفکر و آشنا به مسائل گوناگون باشند و پیچیدگی‌های سیاسی جهان را درک کنند.

او یادآور شد: یک نماینده مجلس در کنار اعتقاد به نظام مقدس جمهوری اسلامی و ولایت فقیه باید نسبت به مسائل اقتصادی آگاه باشد و برای رفع مشکلات اقتصادی کشور و جلوگیری از نفوذ بیگانگان و دشمنان برنامه داشته باشد.

امام جمعه موقت گرگان با تأکید بر اینکه، در انتخابات مجلس شورای اسلامی نباید بر اساس حزب و جناح به کسی رأی بدهیم و باید مصالح کشور را در نظر بگیریم گفت: لازم است افراد مسؤول در قوای مختلف مجریه، مققنه و قضاییه انسان‌های مؤمن، متفکر، آگاه و اهل فن باشند و امید است همه ما در روز انتخابات به این وظیفه ملی خود عمل کنیم.

او با بیان اینکه نمایندگان ما باید انسان‌های متفکر، اهل فن و اهل درک و آشنا به مسائل اقتصادی و سیاسی باشند گفت: به هیئت‌های نظارت نیز توصیه می‌کنم چنین افرادی را تأیید صلاحیت کنند، در صورتی که انسان‌های مناسب و امثال شهید مدرس به مجلس شورای اسلامی بروند مجلس در رأس امور قرار می‌گیرد.
 
لیوانی با اشاره به وجود برخی مشکلات در کشور گفت:نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید طوری برنامه‌ریزی کنند و قوانین را وضع نمایند که افراد تحت پوشش کمیته امداد و انجمن‌های خیریه در جامعه کاهش پیدا کند و مردم در رفاه قرار گیرند و اصلاً نیازی به این نهاد‌های حمایتی نباشد.

او همچنین با اشاره به درخواست بر حق مردم عراق مبنی بر خروج نیرو‌های آمریکایی از کشورشان گفت: مردم عراق با حضور چندمیلیونی به میدان آمدند تا به حضور نظامیان آمریکا و دخالت این کشور در امور داخلی خود «نه» بگویند که این نشانه اقتدار یک ملت است و به طور قطع این حضور پرشکوه خروج آمریکا از عراق را تسریع خواهد کرد.
 
منبع : خبرگزاری صداوسیما
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.