اصلاح فرهنگ مصرف نان موضوع نمایشگاه عکس «خوشه»

سومین نمایشگاه عکس خوشه با شعار «از مزرعه تا سفره» در خانه هنرمندان ایران گشایش یافت.

به گزارش خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، یزدان سیف مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران در ابتدای مراسم افتتاحیه سومین نمایشگاه عکس خوشه که با موضوع نان برگزار شده است، درباره این رویداد فرهنگی گفت: از آنجا که فرهنگ و هنر می‌تواند در توسعه شهروندی و کاهش مسائل اجتماعی تاثیرگذار باشد، ما هم تصمیم گرفتیم حوزه نان را وارد فرهنگ و رسانه کنیم؛ زیرا هنر تکامل یافته فضیلت‌های انسانی است.

اصلاح فرهنگ مصرف نان موضوع نمایشگاه عکس «خوشه»

وی افزود: ارزش اقتصادی مقوله‌ای که این نمایشگاه به آن می‌پردازد، ۶۰ هزار میلیارد تومان است که این ارزش با احتساب قدرت خرید و توان مردم ماست. صنعتی که قریب به یک میلیون و پانصد هزار نفر شاغل مستقیم و غیرمستقیم دارد و از طرفی سلامت مردم به آن وابسته است؛ بنابراین اینکه مردم دغدغه نان خود را ندارند، دستاورد خوبی است، یعنی فقط بخشی از نان مصرفی را تولید می‌کنیم و امروزه نان ایران در لبه تکنولوژی دنیا است و صنعت آرد هم همینگونه است.

سیف اظهار کرد: ما دنبال این بودیم که داستان آرد، نان و مشتقات وارد زندگی مردم شود؛ زیرا اصلاح هر جامعه از مسیر فرهنگ آن می‌گذرد. هم نانوا، هم کشاورز و هم صنعتگر باید بدانند که در یک مسیر قدسی قدم نهاده اند.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران ادامه داد: جشنواره «خوشه» راهی برای ورود هنرمندان به عرصه نان است. تعداد شرکت کنندگان نسبت به سال گذشته ۳ برابر شده و در عکس‌ها سنت‌های مردم هم دیده می‌شود.

در ادامه مهدیه خاکی صدیق دبیر جشنواره درباره ابعاد فنی این رویداد گفت: سال گذشته ۲۱۰ نفر و امسال ۶۷۰ عکاس در این مسابقه شرکت کردند. ما در مجموع ۹۲۰ نفر شرکت کننده در تمامی بخش‌های این دوره داشتیم. ۳۰۵۰ عکس به دبیرخانه ارسال و در نهایت ۱۳ مجموعه عکس، ۵۰ تک عکس، ۲۱ عکس موبایلی و ۱۰ عکس در بخش ویژه که شرکت کنندگان زیر ۱۵ سال هستند، برای نمایشگاه انتخاب شد.

اصلاح فرهنگ مصرف نان موضوع نمایشگاه عکس «خوشه»

وی افزود: از اردیبهشت که زمان برداشت گندم است تا دی ماه، عکاسان برای ارسال آثارشان فرصت داشتند. محور جشنواره هم برکت نان و بحث انتقادی در آن مانند بیماری ها، خرده نان‌های دور ریز و... بود. البته سال گذشته فقط محور برکت بود، اما امسال رویکرد‌های متفاوت‌تری را پیش گرفتیم.

دبیر مسابقه خوشه از آغاز هشتگ «حال خوب نان» در مراسم اختتامیه خبر داد و گفت: عکس‌ها توسط افشین شاهرودی، حسن غفاری و مسعود زنده روح کرمانی داوری شدند. جوایز بخش مجموعه عکس ۷ میلیون تومان، تک عکس به ترتیب نفرات اول تا سوم، ۴، ۳ و ۲ میلیون تومان است. همچنین در بخش موبایلی از ۳ میلیون آغاز و به ۱ میلیون ختم می‌شود. در بخش عکس موبایلی هم هر برنده ۱ میلیون جایزه می‌گیرد.

خاکی صدیق افرود: حق التالیف عکاسان در بخش مجموعه ۳۰۰ هزار، تک عکس ۱۰۰ هزار و عکس موبایلی هم ۵۰ هزار تومان است که بعد از اختتامیه تقدیم می‌شود.

گفتنی است نمایشگاه عکس خوشه تا ۱۴ بهمن در گالری‌های بهار و استاد نامی خانه هنرمندان برپاست، مراسم اختتامیه و تقدیر از برگزیدگان هم روز ۱۴ بهمن ماه ساعت ۱۶ در سالن استاد شهناز برگزار می‌شود.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار