عصبانی شدن پمپئو در مصاحبه‌ای درباره ایران/ وزیر خارجه آمریکا بر سر گزارشگر ان‌پی‌آر فریاد کشید

وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با «رادیو ملی آمریکا» درباره ایران، پس از مواجه شدن با پرسشی درباره اوکراین از کوره در رفت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه سی‌ان‌ان در گزارشی نوشت: مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، در مصاحبه با «رادیو ملی آمریکا» (ان‌پی‌آر) از پاسخ به پرسش‌ها درباره اوکراین طفره رفت.

در مصاحبه‌ای که روز جمعه از رادیو ملی آمریکا پخش شد پمپئو به جای پاسخ به پرسش ماری لوئیس کلی، گزارشگر این رادیو، گفت: «مطلع هستید که من برای گفت‌وگو درباره ایران با شرکت در این برنامه موافقت کردم و قصد دارم همین کار را انجام دهم. می‌دانم که سیاست ما در قبال اوکراین در طول سه سال فعالیت این دولت چه بوده است.»

پمپئو سپس بار‌ها تلاش کرد به این مصاحبه پایان دهد و این در حالی بود که کلی همچنان بر این موضوع پافشاری می‌کرد.

وی در پاسخ به آخرین پرسش درباره اینکه آیا سیاست آمریکا در قبال اوکراین از مسیر خود منحرف شده است، افزود: «درباره این مسئله موضع روشنی داشته‌ام و دقیقا می‌دانم در حال انجام چه کاری هستیم. می‌دانم که وزارت امور خارجه چه دستورالعملی را به مقامات کشور در سراسر جهان درباره چگونگی مدیریت سیاست خارجی ما در قبال اوکراین داده است.»

کلی به دنبال این مصاحبه توضیح داد که چگونه به دفتر خصوصی پمپئو در وزارت امور خارجه احضار شد و در آنجا پمپئو بر سر وی فریاد کشید.

وی افزود همان دستیار پمپئو که مصاحبه را قطع کرد از من خواست که به تنهایی همراهش بروم و مرا به اتاق خصوصی پمپئو برد. وزیر امور خارجه در آنجا منتظرم بود و به اندازه همان مدت زمان مصاحبه بر سرم فریاد کشید.

کلی گفت پمپئو از سوالات درباره اوکراین رنجیده خاطر شده و از وی پرسیده بود آیا شما فکر می‌کنید آمریکایی‌ها به اوکراین اهمیتی می‌دهند؟

پمپئو سپس از کلی خواسته بود اگر می‌تواند اوکراین را روی نقشه پیدا کند و هنگامی که کلی گفته بود می‌تواند این کار انجام دهد پمپئو از دستیارانش خواسته بود نقشه‌ای از جهان را برای آن‌ها بیاورند که هیچ نام و نشانی ندارد.

کلی می‌گوید: به اوکراین اشاره کردم و پمپئو نقشه را کنار گذاشت و گفت مردم این موضوع را خواهند شنید.

کلی گفت رادیو عمومی ملی به وزارت امور خارجه اعلام کرده است که این رسانه اتفاقات پس از مصاحبه را گزارش خواهد کرد.

این خبر در حالی منتشر شد که پمپئو برای سفر هفته آینده به اوکراین آماده می‌شود؛ کشوری که اکنون دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، به علت تحت فشار قرار دادن آن برای گردآوری اطلاعات درباره نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در آستانه استیضاح قرار گرفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار