تقلای ترامپ برای منصرف کردن انگلیس از بکارگیری فناوری‌های ساخت چین

دونالد ترامپ در گفت‌وگو با بوریس جانسون درباره امضای قرارداد میان لندن و پکن برای استفاده از تجهیزات ارتباطی اینترنت نسل پنجم ساخت چین هشدار داد.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، کاخ سفید اعلام کرد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز جمعه در گفت‌وگو با بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس به بحث درباره امنیت شبکه‌های ارتباط از راه دور پرداخت.

تماس تلفنی جانسون و ترامپ در آستانه تصمیم انگلیس برای پذیرش شبکه نسل پنجم از شرکت چینی هواوی صورت گرفت. کاخ سفید در بیانیه‌ای در خصوص این گفت‌وگو اعلام کرد دو طرف در مورد موضوعات مهم دو جانبه و منطقه‌ای از جمله همکاری برای اطمینان از امنیت شبکه‌های ارتباط از راه دور به بحث پرداختند.

انگلیس قرار است به زودی تصمیم نهایی خود را در خصوص بکارگیری تجهیزات نسل پنجم اینترنت ساخت شرکت هواوی اعلام کند. آمریکا به طور جدی درباره «خطرات» بکارگیری فناوری نسل پنجم از شرکت هواوی ابراز نگرانی کرده است.

پیشتر نیز رابرت او برایان، مشاور امنیت ملی آمریکا درباره مشارکت انگلیس با شرکت چینی هواوی در پروژه‌های زیرساختی فناوری اینترنت نسل پنجم و دسترسی چین به اطلاعات طبقه‌بندی‌شده انگلیس هشدار داد. مشاور امنیت ملی آمریکا مدعی شد: چینی‌ها می‌خواهند تمام اطلاعات مخفی انگلیس از جمله اسرار برنامه هسته‌ای یا دستگاه‌های اطلاعاتی داخلی یا برون مرزی این کشور را یکجا سرقت کنند.

پیش‌تر بوریس جانسون در واکنش به درخواست ترامپ برای قطع همکاری با شرکت هواوی چین در اجرای نسل پنجم شبکه تلفن همراه در انگلیس که امکان انتقال داده‌ها به میزان یک گیگا بایت بر ثانیه را فراهم می‌کند گفته بود جایگزینی ندارد که بتواند این خواسته را عملی سازد.

آمریکا به شدت علیه شرکت هواوی چین موضع گرفته و می‌گوید با این اقدام اطلاعات ذی قیمتی به دست چینی‌ها می‌افتد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار