رئیس ستاد گردشگری شهردار تهران خبر داد:

برگزاری ششمین جایزه ملی تهران در هفته آینده

کاظمی گفت: ششمین دوره جایزه ملی تهران هفته آینده برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مهرشاد کاظمی رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران صبح امروز در نشست خبری که به منظور ارائه برنامه‌های نوروزی این ستاد برگزار شد ،گفت: تلاش می‌کنیم تهران را به عنوان مقصد گردشگری معرفی کنیم و در همین راستا سامانه جامع گردشگری را تا نوروز ۹۹ افتتاح و تا پایان تابستان تکمیل می‌کنیم.

رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران با بیان اینکه این سامانه شامل اطلاعات مختلف از قبیل اماکن تاریخی، رفاهی، خدماتی و رویدادی در تهران است ،گفت:بانک اطلاعات گردشگری تهران را برای تکمیل سامانه راه‌اندازی کردیم که بر این اساس علاوه بر اطلاعاتی که بر روی سامانه بارگذاری شده تمام کتب، پایان نامه‌ها و مقالات مرتبط با گردشگری در دسترس خواهد بود.

او با اشاره به راه‌اندای جایزه گردشگری تهران از سال آینده گفت: در این جایزه از رسانه‌های برتر و آژانس‌های مسافرتی که خدمات بهتری ارائه داده‌اند تقدیر می‌شود.

کاظمی تصریح کرد: دوشنبه هفته آینده ششمین دوره جایزه ملی تهران از ساعت ۱۶ تا ۱۸ برگزار می شود.

رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران در خصوص بانک اطلاعات گردشگری اظهار کرد: ۷۰ درصد اطلاعات آن موجود است و در حال تکمیل و بارگذاری اطلاعات باقی مانده هستیم.

او خاطرنشان کرد: نمایشگاه جاذبه‌های گردشگری تهران ۱۴۰۰ از هفته آینده راه‌اندازی می‌شود و در دهه فجر هم برنامه گالری گردی در روز‌های جمعه را برگزار می‌کنیم.

کاظمی افزود: به زودی با همکاری شورایاران گردشگری محلات را راه‌اندازی می‌کنیم، زیرا معتقدیم محلات تهران پتانسیل گردشگری دارند و به همین دلیل از شورایاران می‌خواهیم که با همکاری آژانس‌های محلی مسیر‌های گردشگری را تعریف کنند.

رئیس ستاد گردشگری شهردار تهران با بیان اینکه نوروز امسال برنامه نوروزگاه به عنوان برنامه اصلی شهر تهران به صورت یکپارچه در سطح شهر تهران اجرا می‌شود ،گفت: همزمان با روز درختکاری از ۱۵ اسفند نوروزگاه آغاز و تا ۱۵ فروردین ادامه دارد.

او خاطرنشان کرد: کارناوال‌های شادی و برپایی گروه‌های موسیقی و تئاتر و احیای سنت‌های قدیمی در ایام نوروز از دیگر برنامه‌های ستاد گردشگری است که هر روز  را به نام یک آیین نامگذاری کرده‌ایم.

کاظمی افزود: نوروزخوانی، میرنوروز، آشتی کنون، سمنو پزون، خانه تکانی و چراغانی از آیین‌های فراموش شده نوروزی است که تلاش می‌کنیم آن‌ها را احیا کنیم.

رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران گفت: سامانه ۱۳۷ در ایام نوروز آماده پاسخگویی به سئوالات گردشگران و شهروندان تهرانی است که برای سهولت گردشگری در ایام نوروز ۵۰۰ هزار بسته را از طریق ایستگاه‌های ثابت و متحرک و ورودی‌های تهران به دست مردم می‌رسانیم تا از تخفیف‌های نوروزی بهره‌مند شوند.

او با بیان اینکه ستاد گردشگری تهران مجاز به دریافت هیچ گونه پولی از شرکت‌هایی که خدمات خود را در این ایام با تخفیف ارائه می‌دهند برای گنجاندن اسامی آن‌ها در این لیست نیست، گفت: همه اصنافی که در ایام نوروز خدمات می‌دهند در صورت ارائه تخفیف می‌توانند به صورت رایگان خدمات خود را در این بسته معرفی کنند تا شهروندان بهره‌مند شوند.

رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران در پایان تصریح کرد: بر اساس مصوبه شورای شهرداری باید تا آخر سال لایحه تشکیل سازمان گردشگری شهرداری تهران را به شورا ارائه دهد.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار