واکنش روسیه به اخراج دیپلمات‌هایش از بلغارستان

وزارت خارجه روسیه اقدام بلغارستان در اخراج دیپلمات‌های مسکو را غیردوستانه توصیف کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت خارجه روسیه روز شنبه با صدور بیانیه‌ای اقدام اخیر بلغارستان در اخراج دیپلمات‌های روس را غیردوستانه دانست و تاکید کرد که حق واکنش به این اقدام را برای خود محفوظ می‌داند.

بنا به گزارش اسپوتنیک، روز گذشته مقامات بلغارستان با ارسال نامه ای برای سفیر روسیه در این کشور، از اخراج دو تن از دیپلمات‌های روس خبر داده بودند. بر اساس اعلام دادستانی بلغارستان یکی از این افراد در دفتر کنسولگری سفارت روسیه در صوفیه و فرد دیگر در دفتر تجاری روسیه مشغول به فعالیت بوده است.

با این حال روز جمعه دفتر دادستانی کل بلغارستان اعلام کرد پرونده این دو شهروند روسیه به دلیل مصونیت آن‌ها بر اساس کنوانسیون وین به حالت تعلیق درآمده است.

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد در ۲۴ ژانویه مقامات بلغارستان تصمیم به اخراج یکی از دیپلمات‌های سفارت و یکی از کارکنان دفتر تجاری روسیه در این کشور گرفتند. هیچ مدرک قابل توجهی برای توجیه این تصمیم ارائه نشده است. وزارت خارجه روسیه تصمیم صوفیه برای اخراج کارکنان خود را گامی غیردوستانه و تحریک آمیز دانست که خلاف ماهیت سازنده و احترام متقابل در روابط دو کشور دانست.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه تاکید شد: ما حق اقدامات تلافی جویانه را برای خود محفوظ می‌دانیم. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار