منوچین اخذ مالیات از غول‌های فن‌آوری آمریکایی را تبعیض‌آمیز خواند

وزیر خزانه‌داری آمریکا با اشاره به تصمیم کشور‌های اروپایی برای گرفتن مالیات از غول‌های فن‌آوری آمریکایی، این اقدام را تبعیض‌آمیز خواند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا امروز گفت هر گونه مالیاتی که از شرکت‌های فن‌آوری اخذ می‌شود تبعیض آمیز است.

این اظهارات منوچین یک هفته پس از آن بیان می‌شود که اوایل همین هفته مقامات کاخ سفید تهدید کردند چنانچه پاریس و لندن مالیات دیجیتالی (مالیاتی که از شرکت‌هایی بزرگ فن‌آوری که اکثرا آمریکایی هستند گرفته می‌شود) را اجرایی کنند بر خودرو‌های تولیدی این قاره تعرفه اعمال خواهند کرد.

بر اساس این قانون، شرکت‌های با درآمد بالاتر از ۷۵۰ میلیون یورو (۸۴۹ میلیون دلار) در جهان شامل مالیات بر درآمد برابر ۳ درصد شده‌اند.

رسانه‌های فرانسه این سه درصد مالیات را «گافا»، مخفف کلمه گوگل، اپل، فیس بوک و آمازون، نامیده‌اند. این شرکت‌ها همان کمپانی‌های فن‌آوری هستند که سالانه فروش جهانی بیش از ۷۵۰ میلیون یورو دارند و در فرانسه دست‌کم ۲۵ میلیون یورو فروش می‌کنند. با این حال، مقامات فرانسه در مذاکره با آمریکا این قانون مالیات را تا پایان سال ۲۰۲۰ به حالت تعلیق درآوردند.

این قانون پیشتر در ایتالیا اجرایی شده و شرکت‌های فن‌آوری جهان که درآمدی بیش از ۵.۵ میلیون یورو (۶ میلیون دلار) دارند در این کشور مشمول مالیات می‌شوند. انگلیس نیز در اوایل این هفته اعلام کرد با وجود آنکه احتمال واکنش متقابل از سوی آمریکا وجود دارد اخذ مالیات از غول‌های فن‌آوری را در پیش خواهد گرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار