اسکان ۱۵۰۰ دانشجو در خوابگاه‌های دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه

مدیر امور دانشجویی دانشگاه از اسکان ۱۵۰۰ دانشجو در خوابگاه‌های دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خبر داد .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،سعید کریمی خو مدیر امور دانشجویی دانشگاه از اسکان ۱۵۰۰ دانشجو در خوابگاه‌های دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خبر داد و گفت : هم اکنون ۱۴۴۲ نفر دانشجوی مجرد و حدود ۴۰ خانوار دانشجوی متاهل در خوابگاه‌های دانشجویی اسکان دارند.

او گفت : دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه دارای ۴ مجتمع خوابگاهی دختران با ظرفیت ۸۱۷ نفر و ۲ مجتمع خوابگاهی پسران با ظرفیت ۸۲۵ نفر است که علاوه بر خوابگاه‌های دولتی ذکر شده، یک واحد خوابگاه خودگردان پسران"زاگرس" نیز پذیرای دانشجویان خوابگاهی است. 

او با بیان اینکه نیاز اکثر دانشجویان دستیار تخصصی و تحصیلات تکمیلی به خوابگاه‌های متاهلی هستند گفت: خانوار‌های دانشجویی متاهل در مجتمع خوابگاهی متاهلی "میلاد" اسکان دارند.

کریمی خو با اشاره به اسکان دانشجویان در خوابگاه‌های آیت الله طالقانی، شهید مفتح و بوستان انقلاب بیشترین تعداد دانشجویان پسر را در خوابگاه "بوستان انقلاب۱" و بیشترین تعداد دانشجویان دختر در خوابگاه "بوستان انقلاب۲" اعلام کرد.

او ارتقاء کمی و کیفی وضعیت رفاهی، تامین آسایش و اسکان حداکثری دانشجویان را از اولویت‌های مهم معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه دانست و گفت: امیدواریم با توسعه کمی و کیفی خوابگاه‌های تحت پوشش بستری امن و محیطی سالم و مفرح را برای دانشجویان ساکن در خوابگاه‌ها فراهم کنیم.

او با بیان اینکه خوابگاه استاندارد خوابگاهی است که امکاناتی همچون سالن ورودی، اتاق نگهبان، موتورخانه، اتاق سکونت دانشجو، نمازخانه مرکزی، کتابخانه مرکزی، سالن ورزشی، سرویس بهداشتی مرکزی، حمام مرکزی و آشپزخانه مرکزی را دارا باشد، افزود: کلیه خوابگاه‌های دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تا حدود بسیار زیادی با استاندارد‌ها مطابقت دارند و خدا را شکر از این بابت مشکل خاصی نداریم.

او گفت: با توجه به فراهم بودن استفاده اینترنت و امکانات ناهار، شام، صبحانه و سرویس ایاب و ذهاب برای کلیه دانشجویان ساکن در خوابگاه‌ها نیاز به رفت و آمد در داخل شهر کم می‌شود.

کریمی خو با اشاره به اینکه دانشگاه متعالی و مطلوب از نگاه رهبر معظم انقلاب "دانشگاه اسلامی" است و دانشگاه نیز به طور ذاتی متولی تربیت نیروی متخصص از میان جوانان است گفت: ما در خوابگاه‌ها برنامه‌های متنوعی با هدف افزایش نشاط، انگیزه، ترویج فرهنگ، آموزه‌ها و مهارت‌های فردی و اجتماعی در راستای بهبود کیفیت زندگی دانشجویان ترتیب داده ایم که از آن جمله می‌توان به نماز جماعت، کارگاه آموزش مهارت‌های ازدواج، برگزاری مسابقات ورزشی، کلاس یوگا، سفره‌ی صلوات، جلسه‌ی ختم قرآن، کلاس آموزش خیاطی و... اشاره کرد.

او تراکم بالا، قدیمی بودن برخی از خوابگاه‌ها و متمرکز نبودن محیط‌های خوابگاهی را از جمله مشکلات این حوزه دانست و ضمن ابراز رضایت نسبی از وضعیت خوابگاه‌های دانشگاه، بر لزوم هر چه بهتر شدن وضعیت خوابگاه‌ها تاکید کرد و گفت: میانگین سنی ساختمان خوابگاه‌های این دانشگاه به ۳۵ سال می‌رسد که در دو سال گذشته بیش از ۵ میلیارد تومان برای تعمیرات و نوسازی خوابگاه‌ها و تاسیسات آن‌ها هزینه شده است، اما از آنجایی که کیفیت امکانات رفاهی دانشجویان بسیار با اهمیت است، برخی از خوابگاه‌های ما نیاز به بازسازی دارند.

مدیر امور دانشجویی همچنین با بیان اینکه کیفیت خدمات دانشجویی، افزایش ظرفیت و بهبود وضعیت خوابگاه‌ها از جمله اولویت‌های کاری ما در چند سال اخیر بوده و خواهد بود افزود: خوشبختانه با همکاری شورای صنفی به عنوان بازوی توانمند دانشگاه، اکثر مشکلات خوابگاه‌های دانشجویی شناسایی شده و اقدامات اصلاحی در حال انجام است.

او با اشاره به آغاز ساخت پروژه خوابگاه ۴۰۰ نفری پردیس دانشگاه در سال گذشته گفت: این پروژه سال گذشته کلید خورد و پیش بینی می‌شود تا انتهای سال آینده به بهره برداری برسد.

کریمی خو به افزایش پذیرش دانشجو در سال تحصیلی آینده با توجه به تاسیس یک دانشکده‌ی جدید و ایجاد ۳رشته‌ی تحصیلی متنوع اشاره کرد و گفت: ضمن تبریک به همکاران خدوم بابت این موفقیت بزرگ، در نظر داریم مجتمع خوابگاهی جدیدی با ظرفیت ۱۵۰ نفر وارد مسیر کنیم که هم اکنون طرحش در دست مطالعه است.

مدیر امور دانشجویی افزود: رسالت ما ارتقاء کیفی وضعیت رفاهی دانشجویان است که امیدواریم با یاری خدای بزرگ این رسالت را با فراهم آوردن محیطی مناسب برای اعتلای دانشجویان به نحو احسن انجام دهیم .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار