میزان بارش باران در کهگیلویه و بویراحمد اعلام شد

براساس اعلام اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد در بارش های اخیر تا ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه امروز یکشنبه در دهدشت ۱۱ میلیمتر باران باریده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ، بنابر اعلام اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد ظرف شبانه روز گذشته در بوستان باشت ۱۱، لیکک ۱۰.۴، لنده ۱۰، سراسیاب یوسفی ۱۰، امامزاده جعفر ۶.۵، سوق ۶.۵، دوگنبدان ۶.۲، چرام ۶، یاسوج ۵.۱، باشت ۴، مارگون ۴، سی سخت ۳.۴، کاکان منصورخانی ۳، قلعه رئیسی ۳، موشمی زیلایی ۲ و جاورده ۱.۵ میلیمتر باران باریده است.

ولی بهره مند کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: این سامانه بارشی تا ظهر امروز در کهگیلویه و بویراحمد فعالیت خواهد داشت و به تدریج از جو استان خارج می شود

او افزود: با خروج این موج بارشی از استان کاهش دما بین ۷ تا ۸ درجه در مناطق مختلف استان قابل پیش بینی است.

کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد به رانندگان توصیه کرد که از سفر های غیر ضروری و تردد بپرهیزند در غیر اینصورت تجهیزات زمستانی و قرار دادن جیره خشک و لباس زمستانی گرم در داخل وسیله نقلیه برای استفاده در مواقع ضروری به همراه داشته باشند.

بهره مند ابراز داشت: تا اواسط هفته آینده با توجه به افت شدید دما اقدامات لازم برای حفظ تولیدات و محصولات کشاورزی از قبیل کنترل دما، رطوبت و تهویه در گلخانه ها، مرغداری ها و دامداری ها در نظر گرفته شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: با عبور این موج بارشی تا اواخر این هفته، ورود سامانه بارشی دیگری مورد انتظار نمی باشد.

او ابراز داشت: ظرف ۲۴ ساعت گذشته سردترین نقاط کهگیلویه و بویراحمد به ترتیب  سی سخت ۶-، یاسوج ۲.۲ و دهدشت ۱.۸ درجه سانتی گراد بوده اند.

 

انتهای پیام/ط

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.