معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان، آمریکا را عامل تمامی بحران‌های منطقه دانست و گفت شهادت سردار سلیمانی میلیون‌ها انسان را در عراق و ایران و بسیاری مناطق به جوش و خروش درآورد.

شیخ نعیم قاسم: شهادت سردار سلیمانی میلیون‌ها انسان را بیدار کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العهد، شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد: شهادت سردار قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس میلیون‌ها انسان را در عراق و ایران و بسیاری مناطق به جوش و خروش درآورد تا یکصدا بگویند آمریکا در منطقه ما جایی ندارد.

شیخ نعیم قاسم در مراسم چهلمین روز درگذشت شیخ رضا غریب، عضو فرماندهی منطقه البقاع، که از سوی نیرو‌های حزب الله در بعلبک برگزار شد، گفت: "آمریکا عامل اصلی بحران ها، مصیبت ها، هرج و مرج و مشکلات مردم منطقه ما و جهان در دوران معاصر است.. همه کشور‌های جهان با دولت آمریکا مشکل دارند، از روسیه و چین گرفته تا ونزوئلا و کشور‌های عربی و اسلامی.. آمریکا با ملت‌ها همراهی می‌کند تا ثروت‌ها آنان را بدزدد، در عین حال به آن‌ها چیزی هم نمی‌دهد.. آمریکا حتی به یکی از وعده‌های خود عمل نکرده است.. قراردادهایی، مثل توافقنامه هسته ای را امضا می‌کند و از اول تا آخر زیر آن می‌زند.. همه این‌ها از موضع سیطره جویی و انتقامجویی است".

شیخ نعیم قاسم افزود: "حمد و سپاس خدایی را که ما را با شهادت ژنرال قاسم سلیمانی و شهید ابو مهدی و همراهان آنها عزت بخشید..، زیرا این شهادت زندگی جدیدی را به وجود آورد و میلیون‌ها نفر را در خیابان‌های ایران و عراق و دیگر کشور‌ها به جوش و خروش در آورد تا همه یکصدا بگویند آمریکا جایی در منطقه ما ندارد".

معاون دبیرکل حزب الله لبنان اعلام کرد: شاهد تظاهرات میلیونی در عراق بودیم که ملت عراق در آن مخالفت خود را با اشغالگری آمریکا اعلام کردند و گفتند با شیوه ایران برای دستیابی به استقلال و مقاومت همراهی می‌کنند و با اشغالگری آمریکا و انواع اشغالگری‌ها مخالفند.. و این قدرت واقعی است.

وی گفت: "آمریکا برنامه ریزی می‌کند، اما این به آن معنا نیست که موفق می‌شود، ما پایداری خواهیم کرد و صبور خواهیم بود و خداوند نتایج مثبت و بزرگ (این) صبر و پایداری را به ما نشان خواهد داد.. چه کسی به شما گفته است آمریکا درباره لبنان نظر می‌دهد و این آمریکاست که ساختار حکومت و دستور کار آن را تعیین می‌کند؟ تجربه نشان داده است دولت با اراده و انتخاب ملت لبنان تشکیل شده است نه با مقیاس‌های آمریکا، چه آمریکا بپسندد و چه نپسندد و شروطی تعیین کند یا نکند".

شیخ قاسم گفت: "باید هشیار باشیم، زیرا اسرائیل تلاش می‌کند از مشغولیت دنیا به این جنگ خیالی بهره برداری کند که ساخته و پرداخته آمریکا در کشور‌های مختلف است، تا بتواند فلسطین و خاک آن را بدزدد و این سرزمین را به طور قانونی به رژیم خود ملحق کند".

وی تاکید کرد: "هرگز از مقاومت در برابر اسرائیل دست بر نخواهیم داشت و در کنار انسان‌های مقاوم و شریف خواهیم بود و برای آزادسازی و حفاظت سرزمین تلاش خواهیم کرد تا به حقوق سلب شده خود دست یابیم. ما انسان‌های مقاوم را در منطقه خود یاری خواهیم کرد تا به حق و حقوق خود برسند".

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار