ورود سالانه بیش از ۸ میلیون گردشگر داخلی و خارجی به اردبیل

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: اردبیل سالانه پذیرای بیش از ۸ میلیون گردشگر داخلی و خارجی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: استان اردبیل به رغم اینکه حدود یک درصد از خاک و جمعیت کشور را تشکیل می‌دهد سالانه پذیرای بیش از ۸ میلیون گردشگر داخلی و خارجی است که این میزان بسیار قابل توجه است.

او تصریح کرد: از جمله حضور بیش از یک و نیم میلیون گردشگر سلامت از کشور آذربایجان در استان اردبیل فرصت مناسبی برای سرمایه گذاری است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل بیان کرد: استان اردبیل دارای ظرفیت‌های بی‌نظیری در حوزه تاریخی و طبیعی است که این موضوع باعث افزایش توجیه سرمایه‌گذاری در این استان است.

فلاحی اضافه کرد: همچنین استان اردبیل یکی از معدود مناطق مستعد گردشگری آبدرمانی در سطح منطقه و حتی جهان به شمار می‌رود که مقصد خوبی برای گردشگران و گزینه مطلوبی برای سرمایه گذاران گردشگری تندرستی محسوب می‌شود.

او با بیان اینکه گردشگری کشاورزی، گردشگری عشایر، گردشگری غذا و گردشگری زمستانی به عنوان فرصت‌های جدید معرفی شده و در بسته‌های سرمایه گذاری مطرح شده است، گفت: انتظار می‌رود در نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران نیز این فرصت‌ها موجب جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی به استان شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل با اشاره به اهمیت سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری، گفت: اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به صورت ویژه از سرمایه گذاران در حوزه‌های مختلف حمایت می‌کند که بخش نخست آن صدور مجوز‌ها در کمترین زمان و معرفی قابلیت‌های استان است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.