وزیر نیرو؛

تزریق ۳ هزار موتور سیکلت برقی تا سال آینده در کشور

اردکانیان گفت: قرار است ۳ هزار موتور سیکلت برقی تا سال آینده در کشور ارائه می‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، رضا اردکانیان وزیر نیرو در مراسم رونمایی از موتورسیکلت‌های برقی گرو‌ه‌های عملیاتی برق با اشاره به مصوبه هیئت دولت در خصوص آلاینده در کلانشهر‌ها گفت: باهمکاری شرکت‌های سازنده موتورسیکلت طرحی را آماده کردیم که بر این اساس وزارت نیرو زیرساخت و ایستگاه‌های لازم برای ارائه برق مورد نیاز موتورسیکلت‌ها فراهم شد.

او ادامه داد: قرار است ۳ هزار موتور سیکلت برقی تا سال آینده در کشور ارائه می‌شود.

اردکانیان در ادامه اجرای طرح موتور سیکلت‌های برقی را مهم خواند و اضافه کرد: وزارت نیرو جزء دستگاه‌هایی است که در بخش‌هایی مانند شرکت‌های توزیع برق تعداد قابل توجهی از کارکنان برای انجام وظایف اداری از موتور سیکلت استفاده می‌کنند که تلاش خواهیم کرد این کار را تا پایان سال عملیاتی کنیم.

وزیر نیرو نقش آلایندگی موتور سیکلت‌های کشور را در ایجاد آلودگی هوا بالا خواند و تصریح کرد: طبق گزارشات رسیده میزان آلایندگی موتور سیکلت‌ها چیزی حدود ۱۸ برابر خودرو‌ها بوده بنابراین این طرح از توجیه اقتصادی بسیار خوبی برخوردار است.

او گفت: با توجه به اینکه سال ۸۹ سال رونق تولید است موظف هستیم زیر ساخت‌های مناسب تری را به ویژه در بخش انرژی فراهم کنیم که حضور ۳ هزار مگاوات نیروگاه جدید شامل خطوط انتقال به شبکه توزیع و پست‌های برق در این پویش وارد مدار بهره‌برداری می‌شود.

اردکانیان اضافه کرد: این اقدام نخستین گام عملیاتی توسط صنعت برق برای کاهش آلایندگی هوای پایتخت محسوب می‌شود که می‌تواند معضل آلودگی هوای تهران را با به کار گیری این موتور سیکلت‌های برقی تا حدودی رفع کرد.

رونمایی از موتورسیکلت‌های برقی گرو‌ه‌های عملیاتی برق با حضور وزیر نیرو

رونمایی از موتورسیکلت‌های برقی گرو‌ه‌های عملیاتی برق با حضور وزیر نیرو

رونمایی از موتورسیکلت‌های برقی گرو‌ه‌های عملیاتی برق با حضور وزیر نیرو

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار